معاون دبیر کل ناتو خواستار شد:

همکاری آمریکا و روسیه در آسمان سوریه ادامه یابد

«رز گوته مولر» از همکاری‌های انجام شده اخیر میان وزرای دفاع آمریکا و روسیه در جهت کاهش تنش‌ها و تصادفات هوایی در آسمان سوریه میان دو کشور استقبال و خواهان ادامه یافتن آن شد.
کد خبر: ۲۴۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ - 21June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «رز گوته مولر»، معاون دبیرکل ناتو خواستار همکاری میان آمریکا و روسیه در خصوص جلوگیری از تصادفات هوایی در آسمان سوریه شد.

بر اساس این گزارش، «رز گوته مولر» گفت: ما می خواهیم هرکاری می‌توانیم برای جلوگیری از تصادفات و اتفاقات چه در آسمان و چه در دریا (سوریه) انجام دهیم.

وی همچنین افزود: ما شاهد توجه عالی و قابل‌تقدیر در خصوص همکاری خوبی که میان وزیر دفاع روسیه و پنتاگون انجام شده بر سر تنش زدایی در پروازهای (آسمان) سوریه بوده ایم. ما امیدواریم این همکاری خوب ادامه پیدا کند.

وی همچنین تاکید کرد که ناتو مستقیما در تنش‌های پیش آمده در سوریه دخیل نبوده است.

این در حالیست که روابط میان روسیه و ناتو بیش از هر زمان دیگر آشفته و رو به وخامت گذاشته است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز تأکید کرد که اوضاع در شرق اروپا (مرزهای غربی روسیه) به دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این مناطق رو به وخامت نهاده است.

وزیر دفاع روسیه در این رابطه گفت: اوضاع در مناطق غربی مرزهای ما به دلیل افزایش فعالیت‌‌های کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا وخیم شده است.

وی ادامه داد: ناتو در‌حال افزایش حضور خود در کشورهای حوزه بالتیک است. زیرساخت‌‌های بنادر دریایی آنها، پایگاه‌‌های هوایی و دیگر تأسیسات نظامی آنها در‌حال تقویت است.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار