خاطرات امیران (4)؛

جمعه‌ فراموش نشدنی

اين بزرگترين افتخاری بود كه نصيب من و هم‌رزمانم شد تا در مكانی مقدس هدايای ارزشمند زندگی‌مان را از دستان مبارک نماينده حضرت امام و فرمانده‌ نيروی زمينی دريافت كنيم.
کد خبر: ۲۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ - 24June 2017
جمعه‌ی به یاد ماندنیبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، کتاب «خاطرات امیران» مجموعه خاطرات جمعی از امیران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه جمع‌آوری و تدوین شده است که خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات « امیر علی‌جلیلیان‌پور» از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه می‌باشد.

...پس از این‌‌که عملیات «عاشورا» با موفقیت به پایان رسید، فرمانده وقت نیروی زمینی «سرهنگ صیاد شیرازی» اعلام کرد: «می‌خواهم شخصاً کسانی را که در این عملیات از خود رشادت نشان داده‌اند، با اهداء لوح و ارشدیت مورد تقدیر قرار دهم.»

با شنیدن این خبر در پوست خود نمی‌گنجیدم و لحظات برایم به سختی می‌گذشت، برای دریافت تشویق و دیدار با فرمانده نیروی زمینی ارتش لحظه شماری می‌کردم.

یک روز طی پیامی به من و نفراتی که در لیست تشویقات قرار داشتند اعلام کردند که:« روز جمعه با وضعیت مرتب و لباس نظامی در نماز جمعه ایلام شرکت کنید.» روز جمعه برایم دور و دست نیافتنی شده بود، انگار روزها از گذر زمان ایستاده بودند و حرکت نمی‌کردند.

بالاخره روز موعود فرا رسید. به همراه تعدادی از کارکنان گردان از جمله سرگرد «مسعودی»، سرگرد «فرزاد»، ستوان دوم «ماشاالله شورچه»، استوار «مجید بازرگان»، استوار «علی‌جان رضایی»، گروهبان یکم «خسرو رضایی» و ستوانیار «بهنقی» با یک دستگاه اتوبوس به قصد شرکت در نماز جمعه و شرف‌یاب شدن به حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده دلاور نیروی زمینی، یگان را ترک و به مقصد رسیدیم. پس از چند دقیقه سرهنگ علی‌صیاد شیرازی با استقبال گرم نمازگزاران وارد مسجد شد. جمعیت زیادی آمده بودند و جای سوزن انداختن نبود!

امام جمعه در خطبه‌های نماز، ضمن خیرمقدم به میهمانان و فرستادن درود و سلام به روان پاک شهدای اسلام اعلام کرد، پس از نماز جمعه مراسم پرشور و روحانی سربازی انجام می‌شود؛ از عموم نمازگزاران دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

پس از انجام فرایض دینی و نماز جماعت، سرهنگ صیاد شیرازی، پشت تریبون رفت و پس از حمد و ثنای الهی و عرض ارادت به مردم غیور و شهیدپرور شهرستان ایلام به حاضرین اعلام کرد که:« ما امروز دو برنامه جداگانه داریم؛ یکی اعطاء ارشدیت و لوح تقدیر به رزمندگان مخلص و فرزندان رشید این آب و خاک که در عملیات عاشورا شرکت کرده‌اند و دیگری تودیع و معارفه فرمانده قدیم و جدید لشکر 81 زرهی کرمانشاه. ما برنامه‌هایمان را به این دلیل در مراسم پرفیض نماز جمعه برگزار کردیم تا این عمل ما رنگ و بویی خدایی همراه با معنویات و تجدید بیعت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) در حضور نماینده‌ی معظم‌له در استان و نیز اعلام همبستگی و مردمی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران را به شما مردم قهرمان و شهید پرور اعلام نماییم.»

پس از سخنرانی امام جمعه و سرهنگ صیاد شیرازی، مراسم قدردانی از فرمانده‌ی سابق لشکر 81 زرهی کرمانشاه و معارفه فرمانده جدید لشکر81 آغاز شد. پس از آن مجری برنامه، اسامی نفرات را اعلام و از آن‌‌ها دعوت کرد که جهت دریافت لوح تشویق و ارشدیت به حضور امام جمعه و فرمانده نیروی زمینی برسند.

این بزرگترین افتخاری بود که نصیب من و هم‌رزمانم شد تا در مکانی مقدس هدایای ارزشمند زندگی‌مان را از دستان مبارک نماینده حضرت امام و فرمانده‌ نیروی زمینی دریافت کنیم. آن روز مراسم سربازی ما در محیطی سرشار از معنویت با تدبیر فرماندهی نزاجا برگزار شد و یک جمعه‌ی به یادماندنی در ذهن ما و مردم شهر ایلام به یادگار ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار