دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

روز جهانی قدس و آرمان امام خمینی (ره)

روز جهانی قدس نشان دهنده عمق دیدگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) پیرامون مسائل مهم جهان اسلام خصوصا قضیه فلسطین است.
کد خبر: ۲۴۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 22June 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هنوز یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگذشته بود که امام امت خمینی کبیر (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «روز جهانی قدس» نام‌گذاری کرد.

این حرکت به سرعت در جهان گسترش پیدا کرد و هم‌اکنون با گذشت قریب به 4 دهه از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به مسلمانان جهان پیرامون پاسداشت روز جهانی قدس و قضیه فلسطین، مراسم‌های مختلفی در سراسر جهان، از جاکارتا و کوالالامپور تا لندن و نیویورک، برای اجرای فرمان خمینی کبیر (ره) برگزار می‌شود. 

آرمان قدس، آرمانی متعلق به تمام مسلمانان بلکه آزادی‌خواهان جهان است. به همین خاطر، نه فقط مسلمانان بلکه مسیحیان حتی یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی نیز در راهپیمایی‌های روز قدس به ویژه در کشورهای غربی حضور می‌یابند. 

روز جهانی قدس و آرمان امام خمینی (ره)
از سوی دیگر، برپایی این مراسم در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر جهان، نشان از جایگاه امام خمینی (ره) در میان مسلمانان دنیا دارد. اگر امام خمینی (ره) تنها رهبری محدود به ایران یا برخی کشورهای منطقه بود، هرگز این حجم از راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردمی به شکل سالانه در روز قدس در سراسر جهان به راه نمی‌افتاد. 

همزمان با صدور این فتوی، دشمن مستکبر و جبهه بین‌المللی صهیونیسم دست به اقداماتی جهت مقابله با این حرکت عظیم جهانی زد. این اقدامات در دو جبهه صورت گرفت:

1- مسیحیان و یهودیان حامی رژیم جعلی اسرائیل؛ طبق برنامه‌ای که هر ساله از سوی نهادها و جمعیت‌های صهیونیست به ویژه مسیحیان بنیادگرا و اوانجلیست در آمریکا و انگلستان سازماندهی می‌شود، هواداران اسرائیل در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمده و در محکومیت مراسم روز جهانی قدس و محور مقاومت، دست به تظاهرات می‌زنند.

2- جریان‌های وهابی دست‌نشانده غرب و صهیونیسم در جهان اسلام، هر سال در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس، از این موضوع اعلام برائت می‌کنند. فتاوای مفتیان وابسته به رژیم آل سعود و گروهک‌های تکفیری نظیر داعش در ممنوعیت راهپیمایی روز قدس در مناطق تحت کنترل آنان، علاوه بر مجازات افرادی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند، بخشی از اقدامات حکومت‌ها و جریانات وهابی و تکفیری در مقابله با حضور مسلمانان در این تجمع عظیم است.
 
همچنین طی سال‌های اخیر، جریانی مورد حمایت استکبار جهانی در درون تشیع شکل گرفته است که مقام معظم رهبری از آن به «تشیع لندنی» تعبیر کردند. این جریان طی سال‌های اخیر با پوشش‌هایی نظیر دفاع از ولایت و مرجعیت، دست به اقدامات گسترده‌ای در تخریب وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی زده است. یکی از حرکات این جریان، مطرح کردن هفته جهانی برائت بود که در مقابل هفته جهانی وحدت و در ماه ربیع‌الاول به راه افتاد. 

با این حال اقدام دیگری نیز در کمرنگ کردن روز جهانی قدس از سوی جریان مذکور شکل گرفته است. این جریان در موازات با روز قدس، آخرین جمعه ماه رمضان، که از سوی امام امت به نام روز قدس نام‌گذاری شد، را به نام «روز جهانی همبستگی با امامین عسکریین (ع)» نام‌گذاری کرد و از تمام شیعیان جهان خواست در این روز خود را به شهر سامراء و مرقد مطهر امامین عسکریین برسانند و در مظلومیت این دو امام بزرگ، که حرم مطهرشان توسط وهابیون در دو مرحله تخریب شد، در حرم‌شان تجمع کنند. 

نکته قابل توجه در این مورد، نام‌گذاری روز موردنظر جریان شیعه لندنی به نام دو امام بزرگوار شیعه است. آنان با قراردادن نام امامان معصوم شیعه در برابر نام قدس، چنانکه همواره موضوع بقیع و سامرا را در برابر قدس مطرح می‌کنند، به دنبال ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان و خارج کردن قدس از ذهن مسلمانان به ویژه شیعیان هستند. توجیه آنان در این زمینه، انحراف مسلمانان اهل سنت و رفتارهای برخی فلسطینیان در حمایت از نواصب و وهابیون خبیث است. 

مراسم روز جهانی قدس امسال با حملات موشکی ایران به پایگاه‌های داعش در نواحی اشغالی سوریه و پیشروی‌های ارتش این کشور و نیروهای محور مقاومت از یک‌سو و اقدامات سیاسی جدید رژیم مرتجع سعودی در تهدید قطر و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولی‌عهد جدید این رژیم، همزمان شده است.

روز جهانی قدس و آرمان امام خمینی (ره)
 از سوی دیگر، مقامات کنگره و سنای آمریکا با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی موافقت کردند. به همین دلیل انتظار می‌رود که این مسائل، در راهپیمایی روز قدس امسال در ایران و دیگر نقاط جهان مورد توجه افراد و شخصیت‌های شرکت‌کننده در این برنامه عظیم قرار بگیرد. 

انتهای پیام/ 421  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار