مدیر هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

رونمایی از مجموعه استیکر وصیتنامه آفتاب در آستانه اشرفیه

مدیر هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از رونمایی مجموعه استیکر وصیتنامه آفتاب خبر داد و گفت: همزمان با سی امین سالروز شهادت شهید سردار «مهدی خوش‌سیرت» مراسم رونمایی استیکر وصیتنامه آفتاب در ششم تیرماه در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 22June 2017

رونمایی از مجموعه استیکر وصیت نامه آفتاببه گزارش دفاع پرس از رشت، اسماعیل محمدپور از رونمایی مجموعه استیکر وصیتنامه آفتاب خبر داد و گفت: همزمان با سی امین سالروز شهادت شهید عارف سردار «مهدی خوش‌سیرت» فرمانده تیپ دوم  محرم لشکر قدس گیلان مراسم رونمایی استیکر وصیتنامه آفتاب در ششم تیرماه در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این استیکرها توسط «حسن صمدی» یکی از جوانان خوش ذوق و علاقه‌مند به حوزه ایثار و شهادت استان ساخته شده است، افزود: یازده استیکر مجموعه وصیت آفتاب از مجموعه وصیت‌های سردار شهید مهدی خوش‌سیرت در فضای مجازی تلگرامی ساخته شده که  در دسترس علاقه‌مندان حوزه ایثار و شهادت  قرار خواهد گرفت.

مدیر هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار گیلان در ادامه افزود: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در نظر دارد برای سرداران شهید و شاخص استان در ایام مختلف در فضای مجازی از این گونه فعالیت‌ها داشته باشد.

محمدپور افزود: پیش از این نیز حسن صمدی دو مجموعه استیکر با موضوعات «سالروز آزادسازی خرمشهر» و «سالروز رحلت امام خمینی (ره) تحت عنوان «امام خمینی در کلام شخصیت‌های سیاسی جهان»  با حمایت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ساخته شده است.  

به گزارش دفاع پرس، شهید عارف سردار مهدی خوش‌سیرت در نوزدهم شهریورماه سال 1339 در روستای « چّوّرکوچان» آستانه اشرفیه دیده به جهان گشود.  در سال 1358 موفق به اخذ دیپلم گردید و پس از آن لباس مقدس سربازی را به تن کرد. هنوز دوره سربازی را به اتمام نرسانده بود که وارد جبهه‌ها شد، آقا مهدی از روزی که گام در جبهه‌های حق علیه باطل نهاد و در مدرسه عاشقان روح‌الله ثبت نام کرد هرگز تسویه حساب نگرفت و دنبالش هم نرفت. در عملیات‌های افتخارآفرین و غرورآمیز طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، فتح خرمشهر، رمضان، مسلم بن عقیل، محرم، والفجر 4، والفجر 6، هورالعظیم، قدس، بدر، والفجر 8، کربلای 2، کربلای 5 و نصر 4 حضور پیدا کرد.

اعتقاد راسخش به اسلام ، امام و انقلاب و شاگردی این مکتب انسان‌ساز هدفی را برایش ترسیم کرده بود که برای رسیدن آن سر از پا نمیشناخت و بهترین دلیل اینکه پس از 13 بار مجروحیت در عملیات‌های مختلف، هیچ‌گاه در استراحت کامل به سر نبرد.

شهید عارف مهدی خوش‌سیرت در روزهای پایانی عمر شریفش (اواخر جنگ) از خجالت خانواده‌های شهیدان و به خصوص پس از شهادت دو برادرش حسین و رضا خوش‌سیرت ، بعد از عملیات نیز به مرخصی نمی‌آمد.

او مانع پرواز و عروجش را دو چیز می‌دانست! یکی ملبس به لباس سبز سپاه شدن تا بر پیشانی‌اش ستاره بنشیند و دیگری به سنت پسندیده رسول مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) جامه عمل پوشاندن و او به این تکلیف نیز عمل نمود و پایه زندگی مشترکش را با دختری متدین در اوج سادگی و صفا بنا نهاد.

آقا مهدی مسئولیت‌های خویش را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز و پس از گروهان و گردان، با رشادت و مدیریتی که از خود نشان داده بود به فرماندهی تیپ دوم محرم و معاونت فرماندهی لشکر قدس گیلان برگزیده شد. مهدی که در فراق دوستانش هماره می‌سوخت و در دل و بر لب آرزوی شهادت داشت سرانجام پس از سال‌ها حضور مستمر در جبهه در عملیات نصر 4 فتح ماووت عراق ساعت 11:30 در تاریخ 1366/4/6 ندای «ارجعی الی ربک» را از معشوق حقیقی شنید و بی‌تابانه و لبیک‌گویان به سویش پرکشید و به دریای رحمت الهی پیوست و ستاره‌ای درخشان در آسمان انقلاب اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها