مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

بیش از 500 برگ سند از نقش بانک‌های استان مرکزی در آرشیو دفاع مقدس وجود دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از وجود 533 برگ از اسناد بانک‌های استان مرکزی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند در آرشیو مرکز اسناد این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 23June 2017
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار دکتر مصطفی مشایخی در جلسه تدوین نقش بانک‌های استان مرکزی در دفاع مقدس با اشاره به تدوین نقش ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: در راستای انجام این مسئولیت نزدیک به 92 دستگاه در سطح استان مرکزی احصاء شدند که تعدادی از آنها در مرحله 20 درصدی پروژه و نزدیک به 13 دستگاه و سازمان نیز کار خود را به مرحله نهایی رساندند.

وی افزود: در جلسه قبلی که با نمایندگان بانک‌های استان مرکزی برگزار شد مقرر شد مبلغ مورد که نظر رقمی معادل با یک میلیون تومان است از سوی بانک‌ها اختصاص داده شود.

مشایخی با اشاره به مهم‌ترین رویکرد در تدوین نقش بانک‌ها گفت: در راستای انجام این پروژه باید به دو نکته مهم توجه کرد اینکه در گام نخست باید نقش خود بانک‌ها در دفاع مقدس تدوین شود.

وی ادامه داد: به معنای دیگر باید ببینیم که دستگاه مورد نظر در جنگ چه کمک‌ها و اقداماتی را در طول مدت هشت سال جنگ داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: گام دوم این پروژه بررسی نقش کارمندان بانک به عنوان رزمنده است که در این میان نیاز است لیستی از شهداء و رزمندگان مربوطه در مدت هشت سال جنگ تحمیلی تهیه شود.

سرهنگ مشایخی گفت: بخش دیگری از نقش بانک‌ها را می‌توان از طریق مصاحبه با روسای بانک‌ها که در آن زمان راس کار بودند به دست آورد.

وی ادامه داد: ظرف مدت 10 روز آینده لیستی از افراد مطلع توسط بانک‌ها تهیه و به محقق مربوطه ارائه شود تا بتوان گام‌های بعدی را برداشت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: مخاطب اصلی ما در انجام این پروژه بی‌شک نسل جوان امروزی و همینطور آیندگان است، از این رو نیاز است که این کار تحقیقاتی آن قدر کامل و جامع باشد تا بتوانیم در اختیاز آیندگان قرار دهیم.

مشایخی با اشاره به تعداد عکس‌های موجود در مرکز اسناد گفت: در حال حاضر نزدیک به 80 هزار عکس در مرکز اسناد و آرشیو اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی موجود است که از این آمار 40 هزار مورد آن قابلیت سرچ و دسترسی دارد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که آخرین ماموریت یک رزمنده تحویل سلاح او نیست بلکه نوشتن خاطرات و بازگو کردن حقایق مربوط به جنگ، آخرین مرحله از ماموریت یک رزمنده است.



نظر شما
پربیننده ها