سیلی انقلاب-13/ وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

رژیم صهیونیستی عامل ناامنی در جهان اسلام است/ به خواسته‌های آمریکا در بخش دفاعی تمکین نمی‌کنیم/ عربستان سرنوشت صدام را به یاد آورد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما از اعمال تحریم علیه کشور نگران نیستیم، گفت: ما در بخش دفاعی نیازی نمی‌بینیم که به خواسته‌های آمریکا تمکین کنیم و ما تحریم‌های آمریکا را به حساب نمی‌آوریم.
کد خبر: ۲۴۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 23June 2017
رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی و ناامنی در جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت روز جهانی قدس برای کشورمان اظهار داشت: روز جهانی قدس متعلق به امت اسلامی است. امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند که مفهوم و محتوای این نامگذاری وحدت و اتحاد جهان اسلام در مقابل حاکمیت نظام سلطه است.
 
وی افزود: روز جهانی قدس روز احیای اسلام و اتحاد امت اسلامی علیه نظام سلطه است که محور این نظام سلطه رژیم صهیونیستی است که ما این رژیم را عامل بی ثباتی و نا امنی، اختلاف و شکاف و درگیری در جهان اسلام می‌دانیم.
 
سردار دهقان گفت: ملت شریف کشورمان و سایر امت اسلامی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس  اعلام می‌کنند که همه امت یکپارچه و متحد در جهت استقلال کشورهای اسلامی حرکت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد رژیم نا مشروع صهیونیستی در دنیای اسلام جای پایی داشته باشد و آمریکایی‌ها هم تصور کنند که با ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی خواهند توانست بر جهان اسلام سیطره پیدا کنند.
 
وی در ادامه در واکنش به تداوم تحریم ایران از سوی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره در پی اعمال فشار و تحریم بر کشور ما هستند، اعمال تحریم‌های اخیر اقدام جدیدی از سوی آن‌ها نیست. ما از اول انقلاب اسلامی شاهد اینگونه اقداماتی بوده‌ایم‌.
 
وزیر دفاع همچنین گفت: آنچه که امروز ما به عنوان دستاوردهای دفاعی و علمی داریم ناشی از تلاش فرزندان غیور کشورمان است و هیچ وقت نمی‌توان جلوی پیشرفت ملتی را گرفت.
 
سردار دهقان تصریح کرد: ما از اعمال تحریم علیه کشور نگران نیستیم. ما در بخش دفاعی هم نیازی در این نمی‌بینیم که به خواسته‌های آن‌ها تمکین کنیم و ما تحریم‌های آمریکا را به حساب نمی‌آوریم.
 
وزیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تهدید ولیعهد جدید عربستان سعودی گفت: ما ایشان را جوان بی تجربه مغرور می‌دانیم که نه توانمندی‌های خودش را می‌شناسد و نه توانایی‌های ملت ما را و نه با تاریخ ملت خودش آشنا است و نه شناختی از تاریخ کشور ما و منطقه دارد. لذا با این وجود طبیعی است که غلو سیاسی کند و حرف‌های بزرگتر از دهان خودش بزند تا جایگاه و پایگاه خودش را در نظام سیاسی عربستان محکم نماید.

وی ادامه داد: ما دنبال ایجاد تنش و ارتقای بحران در منطقه نیستیم و از این تحرکات استقبال نمی‌کنیم و این موضعگیری‌ها را به نفع امنیت و ثبات منطقه و دنیای اسلام نمی‌دانیم و معتقدیم دامن زدن به اینگونه فضاسازی‌ها در واقع بازی کردن در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. لذا این اقدامات جاهلانه است و نیازی به پاسخ دادن به آن نیست و آنان را در اندازه و قواره‌ای نمی‌بینیم که بخواهیم پاسخ بدهیم.
 
سردار دهقان تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که تهدید، تحقیر و توهین را از طرف هیچ قدرتی نمی‌پذیرد و اگر زمانی یک چنین مباحثی بخواهد به واقعیت بپیوندد قطعا ملت ما پاسخ‌های سختی خواهد داد. من همواره گفته‌ام خیلی خوب است که پادشاهان عربستان سرنوشت صدام را که خود را قهرمان عرب می‌دانست مورد بررسی قرار دهند.
 
وی ادامه داد: عربستان با الگوبرداری از صدام می‌خواهد با قدرت پول و اعمال هژمونی یکپارچگی را بین کشورهای منطقه علیه ایران ایجاد کند و این جای تأسف است که به جای اینکه تواناییهای دنیای اسلام علیه اسرائیل و نظام سلطه به کار گرفته شود، علیه ما به کار گرفته می‌شود.
 
سردار دهقان در پایان مجددا تاکید کرد: امروز که روز قدس است کلیه ملت‌های مسلمان اسرائیل را به عنوان دشمن اصلی خودشان مطرح می‌کنند و آن را عامل بی ثباتی در منطقه می‌دانند و نظام سلطه باید از این حضور ملت‌ها در روز قدس درس بگیرد که دیگر در بین ملتها پذیرش حضور نظام سلطه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار