دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

روز قدس نماد حمایت از مستضعفین و نماد مقابله با استکبار جهانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین و نماد مقابله با استکبار جهانی است.
کد خبر: ۲۴۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 23June 2017
جنگ امروز میان استکبار و فرمانروایی الهی استبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک با اشاره به نقش مهم حاکمیت در نظام الهی اظهار داشت: مردم یکی از عنصرهای مهم در حاکمیت الهی هستند که در واقع حکومت الهی بر دو پایه مهم مشروعیت و موجودیت بنا شده است اگر فرمانروایی خداوند را بپذیرند حکومت الهی برقرار و اگر مقابل فرمان الهی بیایستند، حکومت طاغوت برپا می‌شود.

وی افزود: آنچه که ما به عنوان لشکریان خداوند به آن افتخار می‌کنیم و آن را همانند یک گوهر ارزشمند می‌دانیم گوهر فرمانبرداری از خداوند است و اوامر الهی را تبعیت می‌کنیم و فرمانبرداری از غیر خدا، شرک است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: هر فرمانروایی بدون اذن خداوند، غیر الهی و استبداد است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به عنصر ولایت فقیه در جامعه گفت: فرمانروایی امروز ما به دست صاحب امر حضرت ولیعصر (عج) است و مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در جامعه اسلامی شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در جامعه اسلامی حاکمیت را از آن خداوند می‌دانیم و ولایت فقیه نیز اساس قانون، نظام، پیروزی، وحدت و اقتدار ماست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از خداوند متعال مسئلت داریم تا با ظهور امام زمان (عج) بر جامعه اسلامی وحدت و یکپارچگی را حاکم کند تا در برابر فرمانروایان غیر الهی و استکبار ایستادگی کنیم و حکومت جهانی دور از ظلم و بر مبنای عدل برقرار شود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به موضوع قدس و فلسطین گفت: جنگ از آغاز تاریخ تاکنون بین استکبار و حاکمیت خداوند بوده است و امروز در روز قدس یک صدا دستور خداوند را فریاد زدیم چرا که ما تابع دستورات الهی هستیم و فرمانروایی مستکبران را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین و نماد مقابله با استکبار جهانی است.

نمازگزاران و راهپیمایان اراکی در پایان راهپیمایی با تایید قطعنامه 9 بندی حمایت خودشان را از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف اعلام کردند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار