حجت‌الاسلام رئیسی:

فلسطین نقطه آرمانی امام خمینی (ره) در سیاست خارجی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام خمینی (ره) آرمان‌گرایی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری کردند و‌ مساله اصلی جهان اسلام را فلسطین می‌دانستند.
کد خبر: ۲۴۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ - 23June 2017
«فلسطین» نقطه آرمانی امام خمینی(ره) در سیاست خارجی استبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز قدس و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس با تاکید بر پیام ماه رمضان مبنی بر توجه به دیگران تصریح کرد: امروز مردم ایران جلوه حمایت از مظلومان و ستم‌دیدگان و جلوه خروش علیه ظالمان و ستمگران را به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ قم همیشه به عنوان یک شهر انقلابی و الگویی برای شهرهای دیگر مطرح بوده است و‌ حرکت راهبردی که در قم انجام می‌شود،‌ همیشه دارای برکاتی بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه قریب به 70 سال از اشغال فلسطین اشغالی می‌گذرد گفت: این رژیم منحوس بسیاری از زنان و کودکان را کشت، بسیاری از مردان و جوانان را کشت، بسیاری را به اسارت درآورد و خانه و کاشانه مردم را ویران کرد و ظلم وصف‌ناشدنی بر مردم این منطقه روا داشت.

وی ادامه داد: مستکبرین عالم از این گروه صیونیست اشغالگر با تمام قوا حمایت کردند و در سازمان ملل تمام قطع‌نامه‌های پیشنهادی حمایت از فلسطین را وتو کردند؛ ظلم و جنایتی که بر مردم فلسطین و لبنان و منطقه رفت، ظلمی است که کمتر می‌توان به تصویر کشید و با قلم و بیان آن را تبیین کرد.

رئیسی بیان کرد: فلسطین مساله‌ای گروهی و حزبی نیست که برخی می‌خواهند مساله آن را تا این حد تقلیل دهند، سخن از فلسطین عبارت است از نسل‌کشی، عبارت است از ملت زنده صدها ساله‌ای که سال‌ها در این منطقه حضور دارد و می‌خواهند این ریشه را کنده و دولتی جعلی و منحوس ایجاد کنند که این اقدامات با هیچ قاعده‌ای نمی‌سازد؛ اسرائیل غده سرطانی است و قراردادهایی متعددی مثل اسلو‌،‌ کمپ دیوید و شرم شیخ که منعقد شده اسرائیل پیمان شکن است و به هیچ قراردادی پایبند نیست.

وی ادامه داد:‌ اسرائیل با ایجاد و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین قرارداد اسلو را نقض کرد،‌ حتی کشورهای اروپایی به این نقض عهد اعتراض کردند و نقض پیمان توسط اسرائیل مورد اعتراف حامیان رژیم صهیونیستی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ امام خمینی (ره) آرمان گرایی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری کردند و‌ امام راحل مساله اصلی جهان اسلام را فلسطین می‌دانستند.

رئیسی با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره)‌ در خصوص فلسطین اظهار کرد:‌ امام راحل بر وحدت ملت‌های اسلامی در حمایت از فلسطین تاکید داشتند و ایشان‌‌ معتقد بودند که باید از تمام امکانات در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ امام خمینی (ره)‌ در زمینه سیاست خارجی به آرمان گرایی و انقلاب گرایی اعتقاد داشتند،‌ تفکر انقلابی در درون خود عقلانیت دارد و تنها منافع زودگذر را نمی‌بیند و منافع بلندمدت هم در تفکر انقلابی لحاظ می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ رزمندگان حزب‌الله لبنان با هدایت‌های امام خمینی (ره) با اسرائیل مقابله کردند و برای نخستین بار جنوب لبنان از لوث صهیونیست‌ها پاکسازی شد و نیروهای ارتش اسرائیل از لبنان عقب نشینی کردند.

رئیسی با اشاره به تاثیر حزب‌الله لبنان بر فلسطین اظهار کرد:‌ پیروزی حزب‌الله موجب شد که مقاومت در فلسطین از سازمان‌های آزادی بخش به مردم انتقال پیدا کند و انتفاضه‌های اول، ‌دوم و سوم شکل گرفت‌‌،‌ امروز با وجود تمام حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی،‌ مجاهدان مقاومت ابتکار عمل را در برابر اسرائیل از دست گرفتند.

وی ادامه داد:‌ اکنون مهاجرت صهیونیست‌ها به اسرائیل محدود شده و مهاجرت معکوس از اسرائیل به کشورهای دیگر شکل گرفته است و‌ حتی در بین حامیان غربی اسرائیل تشتت ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقشه استکبار جهانی در خصوص فلسطین اظهار کرد:‌ استکبار برای اینکه فلسطین مساله نخست جهان اسلام نباشد،‌ اقداماتی انجام داد،‌ از جمله این اقدامات برای مقابله با اسلام ناب محمدی به رهبری ایران،‌ ایجاد اختلاف و تشتت در کشورهای اسلامی بود و گروه‌های تکفیری در این راستا توسط کشورهای استکبار تشکیل و مجهز شدند.

وی ادامه داد:‌ گروه‌های تکفیری دستمایه کشورهای استکباری هستند،‌ این گروه‌ها برای کشتار در کشورهای اسلامی به وجود آمدند تا مردم، فلسطین را فراموش کنند و این فتنه بزرگ کشورهای اسلامی را درگیر خود کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ امروز هر کسی که از عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در جهان حرف می‌زند،‌ امتداد راهبرد ایران است و‌ کشور ما کانون مبارزه با تروریسم تکفیری و تروریسم صهیونیستی است.

رئیسی با اشاره به جنایت‌های منافقین اظهار کرد:‌ این گروه تروریستی در دهه 60،‌ دست به کشتار مردم و ترور آ‌ن‌ها می زد و امام خمینی (ره)‌ در آن زمان پرچمدار مبارزه با تروریسم بودند.

وی ادامه داد:‌ برخی می‌گویند که اگر سازش نکنیم،‌ دچار هزینه می‌شویم،‌ در حالی که سازش پرهزینه تر از مبارزه است،‌ یک نویسنده مصری نوشت که دو اتفاق در منطقه سه دهه پیش رخ داد و ایران انقلاب و مصر سازش کرد.‌ پس از 30 سال اگر به ایران و مصر نگاه کنیم،‌ می‌بینیم که ایران موقعیت ممتازی در منطقه دارد،‌ اما مصر پس از چند دهه مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ بیداری اسلامی یک حقیقت است که در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است،‌ ایران در حال گسترش بیداری اسلامی در جهان است و قدرت در منطقه با مقاومت است،‌ قبلا یک حزب‌الله در منطقه بود،‌ اما اکنون چندین حزب‌الله در منطقه شکل گرفته است.

رئیسی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم که نسبت به ظلم ظالم به مظلوم بی توجه باشیم، و بیان اینکه ما اکنون در عراق و سوریه شاهد مرگ داعش و تروریست‌ها هستیم ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب چند سال پیش فرمودند که اگر کرانه باختری همچون غزه مسلح شود،‌ مساله فلسطین چند سال زودتر حل می‌شود،‌ راهکار در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ بنیه دفاعی کشور برای جنگیدن نیست،‌ بلکه برای نجنگیدن است و‌ باید از کسانی که این بنیه دفاعی را برای دفاع از این سرزمین و مردم تقویت می‌کنند، ‌تقدیر کرد.

رئیسی با اشاره به حمله اخیر موشکی سپاه افزود:‌ این حمله برای کشورهای مختلف پیام داشت،‌ ما در برابر هر گونه تعرض به کشورهای اسلامی ساکت نخواهیم نشست.

وی ادامه داد:‌ دشمن اکنون به دنبال نفوذ در عرصه‌های مختلف کشور است و حوزه و دانشگاه نگهبان‌های مرزهای فرهنگی کشور هستند و‌ دشمن از دشمنی خود دست برنداشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:‌ آنچه که رهبر معظم انقلاب در مورد سند 2030 هشدار دادند،‌ تنها منحصر به این سند نیست،‌ بلکه اسناد دیگری هم وجود دارد و دشمن می‌خواهد که این سندها را به صورت نرم در کشورمان اجرا کند و باید افراد آگاه در این خصوص این اسناد در جامعه هشدار بدهند.

رئیسی با اشاره به دشمنان نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد:‌ دشمنان برای ناکارآمد کردن ظرفیت‌های نظام اسلامی برنامه ریزی می‌کنند،‌ ظرفیت‌هایی که استقلال را برای کشورمان به دست آورد و باید در خصوص نقشه‌های دشمنان مراقب صورت بگیرد.

وی ادامه داد:‌ فرهنگ،‌ استقلال کشور و معیشت مردم در کنار هم مهم است و تمام دغدغه مندان در نظام جمهوری اسلامی باید برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار