روز قدسی که در همدان رنگ خون گرفت

در روز قدس سال 1361 هواپیماهای جنگنده عراق محل برگزاری نماز جمعه در شهر همدان را در استادیوم ورزشی بمباران کردند و مردم روزه‌دار را به خاک و خون کشیدند.
کد خبر: ۲۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ - 23June 2017

روز قدسی که در همدان رنگ خون گرفتبه گزارش دفاع پرس از همدان، روز قدس بدون شک روزی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی به شمار می رود، روزی که همه مسلمین جهان در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین به پا خاسته و با حضور در صحنه انزجار خود را نسبت به  استکبار جهانی و اسرائیل جنایت کار اعلام می کنند.

مردم شریف و ولایت‌مدار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان نیز همچون سایر هم وطنان همه ساله و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا در این مراسم با شکوه شرکت می کنند.

اما شاید بتوان گفت حال و هوای راهپیمایی روز قدس در همدان با شهرهای دیگر تفاوتی دارد چرا که این روز یادآور 25 تیرماه 1361 است روزی که هواپیماهای جنگنده رژیم بعث عراق محل برگزاری آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در استادیوم ورزشی همدان بمباران کردند و مردم روزه دار را به خاک و خون کشیدند.

در جریان این اتفاق تلخ 105 نفر شهید و 650 نفر نیز مجروح شدند. از آن روز رنگ و بوی یوم القدس در این خطه از خاک پاک میهنمان جلوه ای خاص به خود گرفت.

حالا اما با گذشت سی و پنج سال از این اتفاق مردم دارالمومنین بار دیگر پر شور تر از همیشه در صحنه حاضر شده اند تا به همه دنیای استکبار و متحدانشان بگویند که حضور امروزشان نشان از آن دارد که ادامه دهنده راه همان شهدای حادثه روز قدس سال 1361 هستند و برای اعلام انزجار خود از آمریکا و نوکرانش همیشه و در هر شرایطی و حتی با زبان روزه و علی رغم وجود هوای گرم در صحنه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها