دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با خانواده شهید «لک‌زاده»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه مسئولانی از بسیج، سپاه، بنیاد شهید و جهاد کشاورزی قم با خانواده بسیجی شهید «حسن لک‌زاده» دیدار کردند.
کد خبر: ۲۴۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ - 24June 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، سرهنگ احمد حسینی در دیدار با خانواده بسیجی شهید حسن لک‌زاده اظهار داشت: والدین شهدا نزد خدای متعال اجر و منزلتی وصف ناشدنی دارند و امام راحل هم تعبیر «چشم و چراغ ملت» را در مورد خانواده‌های معظم شهدا به کار بردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ورزشکار بودن شهید لک‌زاده گفت: این شهید عزیز به یقین الگویی از دفاع مقدس برای ورزشکاران است که «ایثار و از خودگذشتگی» را سرلوحه برنامه‌های عملی و فکری و رفتاری خود قرار دهند.

در این دیدار هدایایی از سوی حجت‌الاسلام دهقان رئیس بنیاد شهید منطقه دو قم و مسئولانی از جهادکشاورزی، ناحیه بسیج امام حسین (ع) و حوزه چهار بسیج شهید ورزنده به مادر بزرگوار شهید اهدا شد.

بسیجی شهید حسن لک‌زاده، فرمانده دسته یکی از گروهان‌های گردان حضرت معصومه (س) ازلشکر 17 امام علی بن ابی‌طالب (ع) بود؛ وی در تاریخ 20 بهمن سال 64 در عملیات والفجر 8 - منطقه فاو - به شهادت رسید.

روایتی از لحظه شهادت شهید

«ابوالفضل پورزمان» همرزم شهید لک‌زاده که در هنگام شهادت شهید در کنار وی حضور داشته است، درباره نحوه شهادت این شهید می‌گوید: بسیجی شهید حسن لک‌زاده فرماندهی دسته را بر عهده داشت و پاسدار شهید «جواد آموسی» نیز معاون وی بود؛ هنگام عملیات والفجر 8، هر دو در کنار هم با قناصه دشمن به شهادت رسیدند.

شهید لک‌زاده در دم و شهید آموسی نیز لحظاتی پس از وی به شهادت رسید و هر دو شهید عزیز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شدند.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار