ادامه عملیات ارتش سوریه به سوی «بوکمال» و ورود به ریف جنوب شرقی دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه روز جمعه عملیات خود را به سوی شهر راهبردی بوکمال از سرگرفتند و موفق شدند چند منطقه را آزاد کنند.
کد خبر: ۲۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ - 24June 2017

ادامه عملیات ارتش سوریه به سوی «بوکمال» و ورود به ریف جنوب شرقی دیرالزوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع خبری روز جمعه اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش پیشروی خود به سمت شهر «بوکمال» را از سر گرفته‌اند.

نیروهای سوری عملیات خود را از نقطه تلاقی خود با ارتش عراق در مرزهای دو کشور به سمت بوکمال آغاز کردند.

پایگاه خبری «النشره» گزارش داد که نیروهای سوری در آغاز عملیات خود موفق شدند اراضی «الوشاش، وادی الوعر، سد الوعر و وادی اللویزیه» را از تروریست‌ها پس بگیرند.

بدین ترتیب ارتش سوریه برای نخستین بار از پنج سال پیش از سمت جنوب شرق ریف دیرالزور وارد مرزهای اداری این استان شد.

در حال حاضر، فاصله میان ارتش سوریه و شهر بوکمال 125 کیلومتر است.

تروریست‌های «جیش مغاویر الثورة» وابسته به ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت آمریکا چندی پیش اعلام کردند که یک پایگاه نظامی در منطقه «زکف» واقع در صحرای سوریه ایجاد کرده‌اند و برای اشغال بوکمال آماده می‌شوند.

«البراء فارس» مسئول دفتر رسانه جیش مغاویر گفت که هدف از ایجاد این پایگاه، آموزش عناصر این گروه تروریستی است، تا برای مبارزه با داعش در استان دیرالزور آماده شوند.

این پایگاه در 70 کیلومتری پایگاه نظامی «تنف» و 130 کیلومتری بوکمال قرار دارد و در آن عناصر آمریکایی حضور دارند، که تروریست‌ها را آموزش می‌دهند.

بوکمال در دیرالزور قرار دارد و تحت اشغال داعش است. دیرالزور نیز پس از رقه دومین پایگاه تروریست‌های داعش به شمار می‌رود. همچنین بوکمال هدف استراتژیک نیروهای ارتش سوریه محسوب می‌‏شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار