نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رهبران برخی گروه‌های تکفیری روابط نزدیکی با «موساد» و «سیا» دارند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران هدف از فعالیت گروه‌های تکفیری و اتخاذ سیاست‌های جدید از سوی دولت‌های عربی به رهبری رژیم سعودی را کمک به رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد.
کد خبر: ۲۴۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ - 25June 2017
«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، درباره فعالیت‌های گروه‌های تکفیری در جنوب سوریه و مناطق همجوار با مرزهای جولان اشغالی و نواحی تحت کنترل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این گروه‌ها اساسا اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند؛ بلکه دشمنان خود را جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و دولت‌های ایران و سوریه، که از مقاومت در فلسطین و لبنان حمایت می‌کنند، می‌دانند. به همین خاطر دولت اسرائیل هیچ تهدیدی را از سوی این گروه‌ها متوجه خود نمی‌داند.
 
وی در ادامه به روابط میان اسرائیل و گروه‌های تکفیری اشاره کرد و تصریح کرد: اطلاعات دقیقی داریم مبنی بر اینکه رهبران برخی از این گروه‌ها دارای روابط نزدیک با موساد و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی بویژه دستگاه اطلاعات آمریکا (سیا) هستند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره تهدیدات احتمالی این گروه‌ها علیه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: تعدادی از این گروه‌ها تنها ظاهر تکفیری دارند و برای تخریب محور مقاومت به کار گرفته شده‌اند. به همین دلیل این ترس در بین مقامات دشمن وجود دارد که این گروه‌ها در آینده علیه رژیم صهیونیستی موضع‌گیری و اقدام کنند.
 
رژیم صهیونیستی تهدیدی از گروه‌های تکفیری حس نمی‌کند 
ابوشریف در ادامه راجع به تشکیل ناتوی عربی و اختلافات موجود میان دولت‌های عرب بویژه رژیم سعودی و قطر گفت: متأسفانه این ائتلاف در ابتدا برای مقابله شیعیان تشکیل شد؛ اما دیدیم که در نخستین روزهای پس از تأسیس آن، هدف اصلی از مقابله با ایران به مقابله با قطر تغییر کرد، به گونه‌ای که قطر توسط دولت‌های تشکیل‌دهنده این ائتلاف محاصره شد. دلیل اصلی این برخورد، سیاست‌های قطر پیرامون حمایت از برخی گروه‌های مقاومت بود.
 
وی ادامه داد: پادشاهی سعودی این امکان را نداشت که میلیاردها دلاری را که خرج تشکیل این ائتلاف کرد، در راستای خدمت به امت عربی در داخل عربستان و خارج از آن به کار بگیرد؛ اما با توجه به این اقدام، این دولت در طرح خود شکست خورده است. به همین دلیل وضعیت حکومت سعودی نه تنها پیشرفت ندارد، بلکه عقب‌نشینی خواهد بود و باعث نابودی حکومت سعودی از درون خواهد شد؛ زیرا سیاست همسوئی با اسرائیل محکوم به نابودی است.
 
نماینده جهاد اسلامی همچنین از حکومت سعودی خواست با درس گرفتن از این سیاست خطا، به بازبینی سیاست‌های خود مبنی بر همراهی با رژیم صهیونیستی و مخالفت با محور مقاومت بپردازد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار