سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی ایلام:

دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام برگزار می‌شود

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام با هدف تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت و حمایت از تولیدکنندگان این آثار و جلب مشارکت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 24June 2017
هفته قرآنی با هدف تولید و حمایت از تولید کنندگان این آثاربرگزار می شود

به گزارش دفاع پرس از ایلام، عظیم ایدی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار داشت: دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام با هدف تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت و حمایت از تولیدکنندگان این آثار و جلب مشارکت‌ دستگاه‌های اجرایی و دولتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف، معرفی دستاوردهای و توانمندهای علوم قرآنی استان، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی، برقراری ارتباط با سایر حوزه‌های استانی فعال در این حوزه، تقویت و توسعه تعاملات و هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی استان، جریان‌سازی قرآنی در بین اقشار مختلف مردم از دیگر اهداف برگزاری این هفته در استان است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در سه بخش رقابتی و جشنواره‌ها، نمایشگاهی و فعالیت‌های جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش رقابتی و جشنواره‌های این هفته شامل جشنواره حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه برادران، جشنواره آواها و نغمات آئینی، جشنواره مقاله‌نویسی و انشای دانش‌آموزی، جشنواره شعر و داستان کوتاه و جشنواره هنرهای تجسمی است.

ایدی بیان کرد: جشنواره حفظ و تلاوت قرآن کریم شامل پنج رشته حفظ 5 جزء، 10 جزء، حفظ کل، تلاوت و مسابقه، جشنواره‌های آواها و نغمات آیین در چهار رشته اذان، تواشیح، گروه سرود، تصنیف موسیقی و یا آرم موسیقیایی و جشنواره شعر و داستان کوتاه با موضوعات قرآن و عترت، جشنواره‌های هنرهای تجسمی شامل رشته‌های نقاشی، گرافیک عکس و خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جنبی شامل کارگاه‌های نقاشی، کارگاه نماز، کارگاه خوشنویسی، محافل انس با قرآن کریم، محافل شب‌شعر، نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، یادواره شهدای قرآنی استان و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای حوزه قرآن و عترت برگزار می‌شود.

ایدی با بیان اینکه تاکنون بیش از 650 اثر به دبیرخانه این هفته ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای فعالیت‌های قرآنی روز شنبه 10 تیرماه سال جاری همزمان با آزادسازی مهران، در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار