از شبکه افق؛

شرح زندگی شهید اشرفی اصفهانی در مستند «محرمان محراب»

مستند «محرمان محراب» درباره شخصیت شهید اشرفی اصفهانی و اقدامات او در دوران پیش و پس از انقلاب، طی دو قسمت روزهای شنبه و دوشنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ - 24June 2017
شرح زندگی شهید اشرفی اصفهانی در مستند «محرمان محراب»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شهید شیخ عطاءالله اشرفی اصفهانی از جمله شهدای محراب دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، که نقش مهمی در پیروزی نهضت و به ثمر نشستن آن داشت.

او طی ۱۰ سال سکونت در حوزه علمیه اصفهان، دوره‌های مقدمات و سطح فقه و اصول را نزد اساتیدی همچون سید مهدی درچه‌ای و سید محمد نجف‌آبادی به پایان برد و سپس به قم هجرت کرد و دوره عالی و اجتهادی فقه و اصول را نزد اساتید برجسته‌ای همچون عبدالکریم حائری یزدی، سید محمدتقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت، سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی (ره) فرا گرفت.

تأسیس مراکز مختلفی همچون ساختمان مکتب الزهراء، مسجد، ولی عصر در خمینی شهر، مسجد امام حسین در خمینی شهر، حوزه علمیه امام خمینی در کرمانشاه، ساختمان مسجد النبی در کرمانشاه و توسعه مسجد بروجردی در کرمانشاه از جمله اقدامات او به شمار می‌روند.

وی در ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در حالی که برای اقامه نماز جمعه آماده می‌شد، در مسجد جامع کرمانشاه با انفجار نارنجک توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد و به شهادت رسید.

مستند «محرمان محراب» درباره شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی و علمی این شهید گرانقدر انقلاب اسلامی است؛ در این مستند با برخی شخصیت‌های آشنا با شهید اشرفی اصفهانی گفت وگو شده و همچنین فیلم‌ها و تصاویری از او به نمایش در می‌آید.

سید مصطفی سیادت تهیه کننده و یزدان پرونده کارگردان این مجموعه مستند هستند که طی دو قسمت، روزهای شنبه و دوشنبه این هفته ساعت 21:00 از شبکه افق پخش می‌شود.
 
تکرار «محرمان محراب» هم روز بعد از پخش، ساعت 11:00 روی آنتن می‌رود.
 
 انتهای پیام/ 191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار