دی میستورا:

حل جنگ‌های ۳۰ ساله ساده‌تر از حل بحران سوریه است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با رد راهکار نظامی برای حل بحران سوریه توافق آمریکا و روسیه را برای رسیدن به صلح را ضروری دانست.
کد خبر: ۲۴۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ - 24June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «استفان دی میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در گفتگو با روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان ابراز امیدواری کرد که نشست قدرت‌های بزرگ در اجلاس "جی 20 حرکتی برای روند صلح در سوریه ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو توافق سوریه و آمریکا را برای اینکه زمانی در سوریه صلح ایجاد شود ضروری دانست. دور بعدی گفتگوهای صلح سوریه برای 10 جولای برنامه ریزی شده است.

وی همچنین تاکید کرد که با گذشت 6 سال از این جنگ وحشتناک به سختی می توان درباره آن ابراز خوش بینی کرد. هر دو طرف هنوز آمادگی مذاکرات مستقیم با هم را ندارند. حل و فصل جنگ های 30 ساله احتمالا ساده تر از این جنگ بوده است. هیچ چیز با بحران سوریه قابل قیاس نیست. پیچیدگی های این بحران منحصر به فرد است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دونالد ترامپ هشدار داده و گفت: او حق دارد که با داعش مبارزه کند، داعش دشمن همه است. البته برای اینکه بر داعش غلبه کنیم این کافی نیست که رقه در سوریه را بمباران کنیم. مبارزه موثر با تروریسم باید شرایط اجتماعی را ایجاد کند که دیگر به تروریسم مجوز داده نشود.

دی میستورا در ادامه تاکید کرد که جنگ در سوریه برنده نظامی ندارد. این مسئله باید برای بشار اسد هم آشکار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار