وزیراموراقتصادی و دارایی:

بانک صنعت و معدن در مسیر توسعه و تعالی حرکت می کند

دکترطیب‌نیا وزیر اموراقتصادی و دارایی کشورمان در مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت و معدن گفت: عملکرد بانک صنعت و معدن مطلوب بوده و ما در آینده شاهد عملکردی بهتر، از این بانک خواهیم بود.
کد خبر: ۲۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 04August 2014

بانک صنعت و معدن در مسیر توسعه و تعالی حرکت می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، وزیر اموراقتصادی و دارایی در این نشست افزود: حضور وزیرصنعت ، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی در این مجمع بیانگر نقش مهم بانک صنعت و معدن در خروج کشور از رکود و دستیابی به یک رشد پایدار است.

دکترطیب نیا در ادامه ضمن اشاره به این که افزایش سرمایه بانک صنعت ومعدن جهت حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار دولت قرار دارد، تأکید کرد که علاوه بر این بانک اقدامات لازم را جهت تجدید ارزیابی دارایی های خود به منظور تصویب افزایش سرمایه به انجام برساند.

نعمت زاده، وزیرصنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست عملکرد بانک صنعت ومعدن را در ابعاد توسعه ای و تخصصی مطلوب توصیف کرده و اعلام داشت دولت آمادگی کامل دارد تا زمینه افزایش سرمایه این بانک را فراهم آورد. ایشان همچنین از سپردهگذاری صندوق توسعه ملی در بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن حمایت کردند.

سیف، رئیس کل بانک مرکزی در نشست مزبور، ضمن اشاره به توان این بانک و اهمیت همکاری سندیکایی بین بانک های کشور که موجب تقسیم ریسک میان آنان می شود گفت : پیشنهاد می کنم که بانک صنعت ومعدن پیشگامی و عاملیت تشکیل سندیکا برای تأمین مالی طرح های بزرگ را برعهده بگیرد. ایشان همچنین بر تأمین منابع مالی بلندمدت برای بانک صنعت و معدن به منظور تقویت قدرت اعطای تسهیلات بلندمدت به بخش صنعت و معدن تأکید نمودند.

افخمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشست مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت ومعدن که با حضور اعضای مجمع و اعضای هیأت مدیره ، معاونین وجمعی از مدیران این بانک تشکیل شد، به تشریح عملکرد بانک درسال ١٣٩٢ پرداخت.

افخمی گفت: در سال ١٣٩٢ مبلغ مصوب جهت پرداخت به طرح های صنعتی با ١٤٩ درصد رشد از حدود ٦٩ هزارمیلیارد ریال در سال ١٣٩١ به ١٧٢ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بنا به گفته ایشان میزان تسهیلات پرداختی درمدت یاد شده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢٦ درصد رشد نشان میدهد.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد : در سال ١٣٩٢ تعداد ٢١٢ طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است که برای به بهره برداری رسیدن آنها حدود ٢٦ هزارمیلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

افخمی در ادامه بیان داشت، با به بهره برداری رسیدن این طرح ها که نقش چشمگیری در محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور داشته است برای حدود ٧ هزارو٩٠٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود گفت : بانک صنعت و معدن در سال ١٣٩٢ موفق شد با استفاده از خط اعتباری چین در تأمین مالی طرح های زیربنایی کشور نقش مهمی ایفا کند. از جمله این طرحها میتوان به فولاد میانه با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٧٠٠ نفر، فولاد قائنات با ظرفیت ٨٠٠ هزارتن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر و فولاد سپید دشت با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر اشاره کرد.

افخمی تصریح کرد : این بانک در سال ١٣٩٢ مبلغ ١٣ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی را برای ٥٥١ طرح صنعتی و حدود ٧ میلیارد دلار تسهیلات ارزی را برای ٣٠٢ طرح صنعتی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسانده است.

به گفته ایشان در این مدت مبلغ حدود چهارهزارو ٦٠٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و مبلغ ١٤ هزار میلیارد ریال مـعادل ریالی تسهـیلات ارزی از مـحل این صنـدوق به طـرح های صنعتی پرداخت شده و مبلغ دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار اعتبار برای طرح های مزبور گشایش شده است.

گفتنی است حجم فعالیت بانک صنعت و معدن در ارتباط با صندوق توسعه ملی و درمقایسه با نظام بانکی کشور مورد تقدیر اعضای مجمع قرار گرفت.

ضمناً یادآورمی شود در نشست یاد شده صورت های مالی سال ١٣٩٢ بانک صنعت ومعدن به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها