مواجهه دو قدرت در جنوب سوریه؛

سی‌ان‌ان: نگرانی آمریکایی‌ها از جنگ محتمل با ایران

گزارشگر «سی ان ان» در حوزه پنتاگون، در تازه‌ترین گزارش خود از نگرانی‌ وزارت جنگ آمریکا در خصوص احتمال ورود به یک نبرد منطقه‌ا‌ی فراگیر با ایران در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ - 25June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «باربارا استار»، گزارشگر «سی ان ان» در حوزه پنتاگون، در تازه‌ترین گزارش خود از نگرانی‌ وزارت جنگ آمریکا در خصوص احتمال ورود به یک نبرد منطقه‌ا‌ی فراگیر با ایران در سوریه خبر داد.
 
به گفته «استار»، مقامات آمریکایی به‌صورت محرمانه بیمناکی خود از کوشش ایران در راستای ایجاد «کریدوری» از تهران تا بیروت را ابراز داشته‌ و این امر را تهدید امنیتی جدی علیه نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه مرزی سوریه با عراق و اردن دانسته‌اند.

بر این اساس، اینک نیروهای آمریکا به‌تازگی حضور خود در مناطقی که در آن پایگاه‌‌های مرزی به نام «مناطق در حال عملیات» وجود دارند را گسترش داده‌‌اند.

آمریکا همچنین یک جنگنده سوری و دو پهباد ساخت ایران را در منطقه سرنگون ساخته است.

گزارشگر «سی‌ ان ان» در ادامه به افزایش نگرانی‌ها از این‌که نبرد علیه داعش در جنوب سوریه به‌طور اجتناب‌ناپذیری به نبرد با نیروهای طرفدار دولت سوریه و نیروهای تحت حمایت ایران بدل شود، اشاره کرد و افزود: «تا الان برخورد آمریکا با نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان هوادار ایران به‌عنوان «دفاع شخصی» نامیده شده است. با این‌که مسؤولان نظامی ایالات متحده عنوان می‌‌کنند که تصمیم‌‌گیری سیاسی بزرگ برای گسترش نبرد توسط رئیس‌جمهور آمریکا زمان خواهد برد، اما نگرانی بیشتر از این بابت است که مواجهه‌های اخیر تبدیل به یک جنگ غیرقابل اجتناب شوند».

بر پایه گزارش این رسانه آمریکایی، نیروهای ایرانی سعی دارند مسیر عبوری از شرق سوریه که پنتاگون آن را به‌طور غیررسمی «هلال شیعی جدید» می‌‌نامد باز کرده و تا مدیترانه نفوذ کنند. اگر تلاش‌های ایران به ثمر بنشیند، مسیری جهت انتقال سلاح و تجهیزات از ایران برای حزب الله و دیگر گروه‌ها گشوده می‌شود و پذیرش این مسأله برای آمریکا ناممکن است چون امنیت رژیم صهیونیستی در معرض تهدید واقعی قرار خواهد گرفت.

منبع: جام نیوز

نظر شما
پربیننده ها