وداع پیشکسوتان دفاع مقدس با پیکر جانباز سرافراز «حسین موحدی» در قم+ تصاویر

پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان سال‌های حماسه و ایثار با حضور در مراسم تشییع جانباز سرافراز «حاج حسین موحدی» صحنه‌های باشکوهی را از ارادت به یکی از همرزمان ولایتمدار و مخلص خود رقم زدند.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ - 26June 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم روز گذشته و در آخرین روز از ماه مبارک رمضان شاهد حضور جمع زیادی از مسئولان سپاه قم و فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت و راویان دوران هشت سال دفاع مقدس بود، که در تشییع باشکوه پیکر جانباز سرافراز، زنده یاد «حاج حسین موحدی» سنگ تمام گذاشتند.

پس از ورود پیکر این جانباز دوران دفاع مقدس به محوطه گلزار شهدا، همرزمان وی در کنار مزار برادرش شهید «حسن موحدی» با نوای «حاج علی مالکی نژاد» به سینه زنی و ذکر «سیدالشهدا(ع)» پرداختند و خاطرات آشنایی از ایام تشییع شهدا و همرزمان خود را طی سال‌های دفاع مقدس تداعی کردند.

در این مراسم که سردار مهدوی نژاد و سردار سیدی فرماندهان سابق سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و لشکر 17 عملیاتی، حجت الاسلام والمسلمین احمد ولی زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، علیرضا ظهرابی و حسین مشرفیان معاونان عملیات و بازرسی سپاه قم، سردار فتوحی از فرماندهان لشکر 17 در دوران دفاع مقدس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر قم حضور داشتند، پیکر زنده یاد «حاج حسین موحدی» پس از تشییع، جهت خاکسپاری به یکی از بقعه های آرامستان «باغ بهشت» قم منتقل شد.

همچنین شب گذشته مراسم تجلیل باشکوهی با حضور جمع زیادی از مسئولان استانی و فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در محله گذر جدا در قم برگزار شد.

روایت اخلاص و روحیه بانشاط جانباز سرافراز «موحدی» در کلام همرزمان

«حاج علی مالکی نژاد» با اشاره به رفاقت سی و چند ساله خود با حاج حسین موحدی گفت: وی از نیروهای عملیات لشکر در زمان دفاع مقدس بود و متانت، خوشرویی و صبر و بردباری وی نزد همه همرزمان و همکاران زبانزد است.

«ابوالفضل سعیدی زاده» نیر درباره حاج حسین عنوان کرد: اسفند سال 63 در عملیات بدر، گلوله قناصه دشمن به کلاهش اصابت کرد و پس از گذر از کلاه، به پیشانی اش آسیب رساند؛ اما این جانباز عزیز از مبارزه دلسرد نشد و پس از پانسمان، مجددا به صحنه نبرد بازگشت.

«مهدی کربلایی» هم در وصف همرزم فقید خود بیان کرد: «موحدی» از نیروهای اصلی و اولیه سپاه و فردی بسیار متدین، پیرو ولایت، نیروی ارزشی، کم توقع، پرکار و پرجاذبه و از نیروهایی بود که در عملیات‌هایی چون فتح خرمشهر نقش‌آفرینی موثری داشت. وی در مدت حضور در قم به عنوان مسئول امر به معروف فعالیت می‌کرد و پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان مسئول بازرسی مشغول خدمت بود.

«اکبر قمی» و «یدالله حسینی» نیز با ذکر خاطره‌هایی از این جانباز سرافراز، به حضور وی به عنوان فرمانده گردان ویژه خط‌شکن «محمد رسول الله (ص)» در عملیات بدر، شجاعت، تدین، اخلاق مداری و روحیه ایثار و سایر سجایای اخلاقی وی اشاره کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار