مراسم بزرگداشت جانباز انقلاب و دفاع مقدس «علیرضا علی­ عسکری» در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباز و آزاده سرافراز انقلاب اسلامی و سردار پیشکسوت دفاع مقدس، زنده یاد «علیرضا علی­ عسکری» معروف به «حاج جابر» در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ - 27June 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مجلس بزرگداشت یاد و خاطره زنده یاد «علیرضا علی ­عسکری» با حضور حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس و مسئولانی از سپاه و بسیج برگزار شد.

در این مراسم، حاج علی مالکی نژاد با قرائت اشعاری در وصف شهدا، یاد و خاطره این فرمانده دوران دفاع مقدس و جانباز و آزاده انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

«علی عسکری» از زاویه نگاه همرزمان

زنده یاد سردار «علیرضا(حاج جابر) علی عسکری» از فعالان دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود و به واسطه فعالیت های قرآنی و مذهبی و مبارزاتی اش بارها از سوی ساواک دستگیر شد و قریب سه سال از عمرش را در زندان رژیم طاغوت گذراند، وی به سبب جراحات و آسیب های ناشی از زندان، از جانبازان دوران انقلاب نیز محسوب می شد.

«علی عسکری» پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مسئولان شورای فرماندهی سپاه قم و جزو افرادی بود که تشکیل سپاه قم و فعالیت های آن را پیگیری می کردند.

در دوران دفاع مقدس مسئولیت حفاظت قرارگاه کربلا و نجف را در غرب و جنوب و مدتی نیز مسئولیت دفتر یکی از علما را به عهده داشت؛ نقش موثری در تمامی مراکز سپاه ایفا می کرد و در کلیه بازرسی های مسئولان رده بالای سپاه حضور داشت.

روحیات و فضایل اخلاقی، اعتقادی و انقلابی، خلق نیکو، کلام دلنشین و جاذبه بالای این جانباز سرافراز زبانزد خاص و عام است، وی بانشاط و خوش مشرب و شمع محفل دوستان و همرزمان بود و از آغاز دوران انقلاب تا پایان عمر، لحظه ای از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی و ولایت دست نکشید.

حاج جابر علی عسکری، افتخار همراهی با شهیدان بزرگواری همچون مهدی زین الدین، همت، باکری، خرازی و دیگر سرداران نام آور شهید را داشت؛ نام شهید غلامرضا علی عسکری برادر وی نیز در زمره اسامی شهدای استان قم می درخشد.

این سردار برومند، علیرغم حضور موثر در جبهه ها، فعالیت هایی را نیز در جهت خدمت رسانی به مردم انجام می داد؛ وی سرانجام بر اثر عوارض شیمیایی و سرطان خون،  با ارتحال شهادت گونه به دیدار همرزمان شهید خویش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار