احتمال تدام مسلح‌سازی کُردهای سوریه توسط آمریکا بعد از نبرد «رقه»

وزیر دفاع آمریکا احتمال تداوم مسلح‌سازی کُردهای سوریه بعد از نبرد «رقه» را نیز رد نکرد.
کد خبر: ۲۴۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ - 27June 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی احتمال ارائه حمایت‌های طولانی مدت به شبه‌نظامیان کُرد سوریه، حتی بعد از تصرف «رقه»، را رد نکرد.

متیس طی گفت‌وگو با خبرنگاران حین پرواز به آلمان، زمانی که سوالی درباره پس‌گرفتن سلاح‌های ارسالی به کردها از او پرسیده شد، گفت: «ما هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی اما تاکید کرد نبرد با گروه تروریستی داعش حتی بعد از تصرف «رقه» نیز ادامه خواهد داشت و تلویحا گفت فقط سلاح‌هایی را از نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) پس می‌گیرند که نیاز نداشته باشند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تصریح کرد مبارزان کُرد در شمال سوریه پیش از آنکه واشنگتن حمایت نظامی به آنها ارسال کند، به خوبی مسلح بودند.

متیس در پاسخ به این سوال که آیا بعد از نبرد رقه، سلاح‌های ارسالی از کردها پس گرفته شده و آنها به سطح تسلیحاتی قبل خود بازمی‌گردند، افزود: «باید ببینیم. بستگی دارد ماموریت بعدی چه باشد. منظورم این است نبرد بعد از رقه پایان نمی‌یابد

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال تسلیحات به نیروهای کُرد مبارز با داعش در شمال سوریه جهت آغاز عملیات بازپس‌گیری «رقه» را تصویب کرد و روز سه‌شنبه نیز پنتاگون اعلام کرد اولین محموله از تسلیحات شامل سلاح‌های کوچک و خودروهای نظامی به دست کُردها رسیده است.

در حالی که ترکیه مخالف مسلح‌سازی کردها در شمال سوریه بوده و بارها به کاخ سفید در این باره هشدار داده اما واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات و مهمات به شبه‌نظامیان اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار