وزیر خارجه آلمان:

امیدواریم که «ایران» نقش سازنده‌ای در منطقه اجرا کند

«زیگمار گابریل» ضمن تاکید بر همکاری کشورش با «ایران» از این کشور خواست تا نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند.
کد خبر: ۲۴۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ - 27June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «زیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان در جریان سفر «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

وزیر خارجه آلمان در آغاز ضمن استقبال و ابراز خرسندی از حضور «ظریف» در کشورش، گفت که با وی درباره طیف گسترده‌ای از مسایل گفت‌وگو کرده است. وی سپس به سفر خود به ایران در پی توافق هسته‌ای اشاره کرد و بر روابط خوب اتی میان 2 کشور به ویژه در زمینه مسایل اقتصادی تاکید کرد.

«گابریل» گفت که با دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران پنجره‌ای تاریخی جدید باز شد و تهدیدی بزرگ در زمینه مسئله هسته‌ای به وسیله دیپلماسی برطرف شد و از تقابل نظامی در منطقه جلوگیری شد. (از این جهت) این توافق در آلمان و همینطور در اروپا دارای ارزش فراوانی است.

وی گفت که ایران و آلمان به صورت آزادانه و محترمانه با هم گفت‌وگو می‌کنند و وی همچنین با اشاره به تحولات خاورمیانه از جمله بحران «قطر» امیدوار است که ایران نقش سازنده‌ای در منطقه ایجاد کند. و کشورها به صورت مستقیم با هم مذاکره کنند چرا که بحران جدیدی موضوعی است که به نفع هیچکس نیست.

«گابریل» وجود کشوری به عنوان میانجی برای حل بحران قطر را مفید دانست و از کویت به عنوان گزینه احتمالی در این زمینه یاد کرد. وزیر خارجه آلمان از ایران به عنوان بازیگر محوری و قدرتمند  و متکی به خود نام برد و گفت که روحانی به مردم ایران وعده اصلاحات داده است که به وسیله آن زندگی مردم بهتر خواهد شد. از این رو ضروری است که ایران به سرمایه‌گذاری خارجی تمایل داشته باشد.

وی گفت که حق موجودیت رژیم صهیونیستی موضوعی است که قابل مذاکره نیست.

«ظریف» هم از همکاری میان آلمان و ایران استقبال کرد.

و گفت که نقطه‌نظر مشترک 2 کشور حفظ برجام است و این باعث خرسندی است که 2 کشور بر اجرای برجام تاکید دارند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار