ظریف:

عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می‌پراکند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می‌پراکند و نفرتی که از سوی این دولت تبلیغ می‌شود باعث صدور افراط‌‌گرائی در منطقه شده و نتیجه آن فاجعه‌بار است.
کد خبر: ۲۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ - 27June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان که در شورای اروپائی روابط خارجی آلمان سخنرانی می‌کرد، گفت: منطقه خلیج فارس دچار دو مشکل ساختاری و شناختی است. برخی از کشورهای منطقه معتقد به خرید امنیت از خارج هستند در حالیکه امنیت از طریق همکاری مشترک کشورهای منطقه تامین خواهد شد.

وی افزود: نمی‌توان تصور برد بر اساس باخت دیگران را داشت، زیرا امنیت را نمی‌توان به قیمت ناامن کردن دیگر کشورها بدست آورد.

«ظریف» با بیان اینکه امروزه افراط گرائی اغلب کشورهای منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و در حال گسترش به کل دنیاست، اظهار داشت: فقدان امید در میان مردم و بویژه جوانان کشورهای منطقه، آنان را به افراط گرائی و انجام عملیات انتحاری و کشتن افراد بیگناه سوق می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دولت عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می‌پراکند و نفرتی که از سوی این دولت تبلیغ می‌شود باعث صدور افراط گرائی در منطقه شده و نتیجه آن فاجعه‌بار است.

وی افزود: نیازمند نگرش جدیدی به منظور استقرار ثبات در منطقه هستیم و اروپا قابلیت کمک و ترویج این ایده را دارد. از طرف دیگر در‌حالی در منطقه خلیج فارس نیازمند یک رهیافت درون منطقه‌ای هستیم که از طریق دیالوگ و یک ساختار نهادی قانونی در خلیج فارس امکان‌پذیر است.

ظریف با بیان اینک در زمان جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس، ایران پیشنهاد طرح امنیت دستجمعی در منطقه خلیج فارس را به شورای امنیت داد اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که چنانچه دیالوگ در بین کشورها آغاز نشود، توسعه‌ای در منطقه صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان گفت: در جریان بحث هسته‌ای، آمریکا تئوری بازی با حاصل جمع صفر را دنبال می‌کرد، در حالیکه نگرش جمهوری اسلامی این بود که هیچیک از طرفها احساس بازنده بودن نکرده و از شرایط باخت بدور باشند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها