نقوی حسینی:

هرگونه تحدید «صدور ویزا» برای ایرانیان نقض روح «برجام» محسوب می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توقف «صدور ویزای ایرانیان» محدودیت جدیدی در فضای پسابرجام است که نقض فاحش «برجام» محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ - 27June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سید حسین نقوی حسینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمان اجرایی «ترامپ» مبنی بر توقف صدور ویزا و لغو آن برای اتباع ایرانی و چند کشور دیگر گفت: «ترامپ» رویکردی نژادپرستانه دارد که همین باعث متضرر شدن این کشور خواهد شد به خصوص که تا‌کنون با اقدامات بسیاری که علیه مسلمانان داشته، اعتراض و حساسیت آنها را برانگیخته است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قرون وسطی بود که کشورها برخوردی نژادپرستانه و با توجه به نوع مذهب با سایر ملت‌ها داشتند یادآور شد: از آنجایی که ملت ها امروز رفتارهای تبعیض‌آمیز نژادی و قومیتی را نمی‌پذیرند، سیاست آمریکایی‌ها به بن‌بست خواهد خورد.

وی افزود: توقف صدور ویزای ایرانیان را نقض صریح برجام دانست و افزود: در فضای پسابرجام هیچ کدام از کشورهای طرف مذاکره کننده نباید علیه ایرانیان محدودیت و تحریم‌های جدید اعمال کنند لذا لغو صدور ویزا نقض «برجام» است.

«نقوی حسینی» همچنین توقف صدور ویزا را خلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین مراودات بین کشورها عنوان کرد و ادامه داد: از سوی دیگر توقف صدوز ویزا نوعی نقض حقوق بشر است که با تمامی ادعاها و اظهارات سران آمریکایی در خصوص رعایت حقوق بشر تضاد دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: علیرغم توصیه اکید ما برای عدم سفر شهروندان خود به آمریکا، بسیاری از رفت و آمدها میان دو کشور به جهت علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی بوده که نباید مانعی برای آن صورت می‌گرفت.

منبع: خانه ملت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار