اجمالی/ حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای:

8 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند/ محکومیت 10 وکیل متخلف

دادستان کل کشور گفت: برخورد با تخلفاتی که در سطح قوه قضاییه صورت می‌گیرد، از اولویت‌های این قوه است که در این رابطه هشت قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ - 04August 2014

8 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند/ محکومیت 10 وکیل متخلف

به گزارش خبرنگار قضایی دفاع  پرس، حجتالاسلام "محسنی اژهای" دادستان کل کشور وسخنگوی قوه قضائیه، در شصت و ششمین  نشست خبری خود که بعد از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این رژیم جعلی اشغالگر و آدمکش همچنان به قتل کودکان و زنان ادامه میدهد و متأسفانه جوامع بینالمللی و بعضی از کشورهای عربی هیچگونه اقدامی در برابر این جنایات انجام نمیدهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیروزی مردم غزه هر چه زودتر رژیم صهیونیستی و حامیانش به دست حزبالله محاکمه شوند.

محسنی اژهای در ادامه با بیان این مطلب که از سازمانها و مراجع قانونی تقاضا میکنیم توجه لازم را به مسئولیت خود داشته باشند و اجازه ندهند محیطزیست آلوده شود، تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم مطرح شده بود با معضلاتی چون آلوده کردن محیط زیست، تخریب جنگل، اشغال حریم رودخانهها و برخی سواحل دریاها و تغییر کاربریهای غیرمجاز و ساختوسازهای غیرمجاز در محدوده کلانشهرها در ارتفاعات مواجه هستیم که امیدواریم برای حل این مشکلات، هماهنگی بین محیط زیست و سایر دستگاهها ایجاد شود.

سخنگوی قوه قضاییه برخورد با اشرار را از اولویتهای قوه قضاییه برشمرد و گفت: برخورد با اشرار و کسانی که امنیت جامعه را برهم میزنند و کسانی که  به اموال و نوامیس مردم تجاوز میکنند، در اولویت قوه قضاییه هستند.

وی ادامه داد: با کسانی که به جان، مال و نوامیس مردم تعدی کنند برخورد میکنیم و اگر لازم باشد به اشد مجازات محکوم میشوند و در ملأ عام نیز حکم آنان اجرا میشود.

دادستان کل کشور در خصوص قاچاق مواد مخدر نیز اذعان کرد: در تیرماه سال جاری در استان اصفهان با همکاری وزارت اطلاعات چندین باند بزرگ مواد مخدر را متلاشی شد که در یک مورد آن حدود ۶۰کیلوگرم کراک و در مورد دیگری ۳۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

محسنی اژهای با هشدار نسبت به اینکه خانوادهها مراقب باشند به دام مافیای مواد مخدر گرفتار نشوند، گفت: ما از دستگیری این افراد ناراحت میشویم، اما به سودجویان نیز اجازه رهایی نمیدهیم.

محسنی اژهای در خصوص پرونده فساد بزرگ بانکی خاطرنشان کرد: این پرونده مراحل مختلفی دارد. ۲۰ نفر از کسانی که کارمند یا مدیر بانک ملی بودند در شعب مختلف که با این پرونده ارتباط داشتند محاکمه شدند و حکم قطعی و احکام اجرا شد. همچنین ۱۷ الی ۱۸ نفر آنها نیز در حال حاضر در زندان هستند و حکم آنها در مرحله اجرا است.

وی در خصوص اموال مهرگان که در خارج از کشور غیاباً محکوم شده بودند، گفت: حکم قطعی و اموال این موسسه در ایران  شناسایی شده است و در روزهای آینده به مزایده گذاشته خواهد شد.

محسنی اژهای در خصوص پرونده متهم شرکت نفت اظهار کرد: پنج نفر در بازداشت در جهت ردیابی اموال قرار دارند که بازپرس این موضوع را دنبال میکند.

وی ادامه داد: قرار است اموال قیمتگذاری و بابت بدهی به شرکت وابسته به نفت پرداخت شود.

محسنی اژهای در خصوص متهمان فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: ۲۸ نفر از متهمان فتنه شناسایی و کیفرخواست آنها صادر شده که به دادگاه ارجاع داده شدهاند. تعداد این افراد به ۳۸ نفر رسیده که ۱۴ نفر محکوم شده و حکم قطعی به مرحله اجرا رسیده و به اجرای احکام فرستاده شده است و فقط حبس این افراد از یک سال تا ۱۳ سال است.

دادستان کل کشور بیان کرد: افرادی هستند که با دفاع غیرقانونی در ارتباط با شبکه ماهوارهای، موجب اختلاف مسلمانان و مسائل ضد امنیتی در سطحهای مختلف، در هفته وحدت در نقاط مختلف کشور شدهاند و مسائلی برخلاف اسلام در چند استان نشر دادهاند با آنها برخورد شده و عوامل اصلی دستگیرشدهاند که امیدواریم تکرار نشود.

محسنی اژهای خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفاتی که در سطح قوه قضاییه صورت میگیرد، از اولویتهای این قوه است که در این رابطه هشت قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند، سه نفر محکوم شدند، سه کیفرخواست صادر شده و منتظر رأی دادگاه هستند و ۲ پرونده نیز تشکیل نشده است. همچنین ۱۲ وکیل متخلف تحت تعقیب بوده که ۱۰ نفرشان محکوم شده و وضعیت ۲ نفرشان در مرحله رسیدگی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار