شهید محمد یاری:

امام را تنها نگذارید تا دشمنان اسلام بر ما حاکمیت پیدا نکنند

شهید «محمد یاری» در وصیتنامه خویش چندین مرتبه همه را سفارش به پشتیبانی و حمایت از ولایت فقیه می‌نماید و می‌گوید: از شما می‌خواهم امام عزيز اين اسوه ايمان و تقوى را در تمام مصائب و مشكلات تنها نگذارید و او را يارى دهید تا دشمنان اسلام بر ما و مسلمين حاكميت نكنند.
کد خبر: ۲۴۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 28June 2017

به گزارش دفاع پرس از البرز، شهید «محمد یاری» در تاریخ 12 خرداد 1320 در خانواده ای زحمتكش و مستضعف در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. دوران كودكی را پشت سر گذاشت ولی به علت نبود امكانات در روستا هرگز به مدرسه راه نیافت و از همان دوران كودكی به كار كشاورزی و دامداری مشغول شد.

وقتی به سن بلوغ رسید ازدواج نمود كه ثمره این ازدواج مبارک 4 دختر و 2 پسر می‌باشد كه همه ادامه دهنده راه پدر می‌باشند.

شهید عزیز در تمامی قیام‌های مردمی شركت گسترده داشت و به مخالفت با رژیم پهلوی می‌پرداخت. بعد از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ابتدا به عضویت بسیج در آمد و به دفاع از آرمان‌های مقدس اسلامی كه ثمره خون هزاران شهید گلگون‌كفن بود پرداخت. شهید محمد یاری به عنوان کارگر در کارخانه رنگ‌سازی مشغول به کار بود که در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه‌های نبرد شتافت.

سپس به عضویت جهادسازندگی درآمد تا این كه سرانجام در تاریخ 25 خرداد 1365 بر اثر اصابت تركش زخمی شد. وی به بیمارستان شهید شریعتی انتقال یافته و بستری شد ولی به علت جراحات زیاد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


امام عزیز را تنها نگذارید تا دشمنان اسلام بر ما حاکمیت پیدا نکنند

وصیتنامه شهید محمد یاری:

بسمه تعالى

بدینوسیله طبق این وصیتنامه به اولاد و همسر خود توصیه مى‌نمایم: اینجانب اگر سعادت شهادت نصیبم شد از شما مى‌خواهم که همسر گرامیم با صبر و تحمل فراوان بچه‌ها را به ثمر برسانى كه دنباله رو راه من باشند و از دخترانم مى‌خواهم كه مانند زینب كبرى (س) دنباله‌روى راه حسین بن على (ع) باشند و همیشه در راه خدا و پیغمبر و امام و انقلاب گام بردارند.

از پسرانم مى‌خواهم كه در آینده وقتی بزرگ شدند از مادرشان به خوبى مواظبت كنند و در تمام امور پیرو راه امام عزیز و اسلام و مسلمین باشند و اسلحه من را زمین نگذارند و در غیاب من بچه‌هاى عزیزم به مادرشان دلدارى فراوان بدهند و او را اذیت نكنند.

دیگر اینكه طورى با بچه‌‌هاى كوچک با اخلاق اسلامى رفتار كنید كه احساس حقارت نكنند و به فرزندان و همسرم اصرار می‌كنم كه از انجام فرایض و واجبات كوتاهى نكنند براى اینكه ما براى احیاى دین اسلام شهید شدیم.

براى من از خدا استغفار بطلبید و دیگر اینكه از مال خودم حدود 20 هزار تومان براى مخارج و پرداخت كلیه دیون و قرض‌هایی كه دارم بدهید.

طورى با همسایه‌ها و بستگان رفتار كنید كه باعث مزاحمت و اذیت وآزارشان نشوید و از برادرانم و كلیه بستگانم مى‌خواهم در مشكلاتى كه براى این انقلاب در آینده به وجود خواهد آمد در مقابل دشمنان اسلام سلاح بر كف گیرید و امام عزیز این اسوه ایمان و تقوى را در تمام مصائب و مشكلات تنها نگذارند و او را یارى دهند تا دشمنان اسلام بر ما و مسلمین حاكمیت نكنند و در مقابل كمبودها و مشكلات زبان به نارضایتى نگشائید.

از شما مى‌خواهم كه همگی‌تان اگر از اینجانب بدى دیدید و یا غیبتى پشت سر شما كردم مرا حلال كنید و از خدا براى من طلب آمرزش كنید و همواره دعا به جان امام كنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار