پروانگان سوخته (5)؛

حضور در کلاس‌های درس شناخت شهید بهشتی تا شهادت در کنار 72 شهید ترور

در حادثه هفتم تیرماه سال 1360 و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش ، 5 نفر از استان مرکزی نیز در میان دیگر پروانگان سوخته به مقام بلند شهادت دست یافته و برای ابد در قلب تاریخ جاودان ماندند که شهید «علی اصغرآقا زمانی» نیز یکی از این شهیدان والامقام است.
کد خبر: ۲۴۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ - 03July 2017
حضور در کلاس های درس شناخت شهید بهشتی تا شهادت در کنار 72شهید ترور

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، شهیدان حجت‌الاسلام «علی هاشمی سنجانی»، حجت الاسلام «محمد حسین صادقی»، «محمود بالاگر»، حجت‌الاسلام «غلامرضا دانش آشتیانی» و «علی اصغر آقازمانی» پنج شهید استان مرکزی هستند که در هفتم تیرماه سال شصت به همراه شهید بهشتی و دیگر یارانش به شهادت رسیدند.

شهید «علی اصغرآقا زمانی» در یکی از روزهای سال 1331 در منطقه «قصبه» شهر «نراق» از توابع شهرستان «محلات» سرزمین گل‌های استان مرکزی متولد شد.

پس از طی کردن دوران کودکی و نوجوانی با کسب مدرک تحصیلی خود از دانشگاه صنعت در مقطع فوق لیسانس حسابداری، در کنار مطالعات مذهبی خارج از درس، تصمیم گرفت که مبارزات خود را در راه انقلاب اسلامی آغاز کند.

وی از جمله افرادی بود که کلاس‌های درس شناخت شهید بهشتی شرکت می‌کرد که حضور در همین کلاس‌ها سبب شد تا بینش وی نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام راحل افزایش یابد و بتواند نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشد.

در همان روزهای اول به سازماندهی کمیته‌ها پرداخت و سپس جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی را نیز همراهی کرد.

بعد از مدتی به سمت مسئول دفتر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منصوب شد و هماهنگی‌های ایشان را با مسئولین نظام و مجلس شورای اسلامی به انجام می‌رساند.

سرانجام در هفتم تیرماه سال 60 در حادثه ترور دفتر حزب جمهوری اسلامی در کنار استاد خویش شهید بهشتی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار