معاون اول قوه‌قضائیه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه:

تجربه گذشته نشان می‌دهد که فتنه جدیدی در پیش است

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: امروز که آمریکا به یک نحوی کُری می‌خواند و افراد و نهادهای انقلابی مثل سپاه، بسیج و دستگاه قضایی از لسان برخی مسئولین تحقیر می‌شوند و وقتی به تجربه گذشته نگاه می‌کنم، به گمانم یک فتنه جدید در پیش است.
کد خبر: ۲۴۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ - 30June 2017
تجربه گذشته نشان می‌دهد که فتنه جدیدی در پیش است به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: به عنوان فردی که از اول انقلاب تا امروز در دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی بودم، تجربه ثابت کرده که بعد از هر تخریبی علیه سپاه و برخی عناصر انقلابی، یک اقدام خطرناک اتفاق افتاده است.

معاون اول دستگاه قضا افزود: در اوایل انقلاب می‌بینیم که یک بنی صدری پیدا می شود که خودخواه است و مغرور به رأی اکثریت مردمی است که نمی‌داند به رئیس جمهور رای دادند تا نماینده مردم و نظام باشد و مشکلات را حل کند.

محسنی اژه‌ای گفت: یک بنی‌صدر خودخواه و مغرور پیدا می‌شود و مردم را تخریب می‌کند و می‌گوید اینها چماق به دست هستند و عناصر و نهادها را تخطئه می‌کند. بجای تمرکز بر جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شود. در همین دانشگاه تهران چه‌ها که نکردند. همه جریان‌های ضد انقلاب زیر چتر بنی صدر که تا دیروز با هم اختلاف داشتند، جمع می‌شوند و بنی صدر هم مغرور به رأی که مردم، مردم و نهادها را تخریب و تحقیر می‌کند و احساس می‌کند که مثل اینکه خطری در پیش است.

این مقام عالی قضایی افزود: برخی از این تخریب‌ها از زبان یک شخصی مثل رییس جمهور وقت و تریبون‌های رسمی مسائل بیان می‌شود و بعد می‌بینیم که اتفاقات سال 60 بوجود می‌آید و ترورها راه می‌افتد و هزاران انسان را به خاک و خون می‌کشند و وضعیت همین طور ادامه دارد تا اینکه به خاطر آن جنایت‌ها، وحدت مردم بیشتر شد. چند صباحی مجدداً با یک ترفند جدید تخریب‌ها را شروع کردند و قضایای دهه 70 اتفاق افتاد. بعد از آن مردم دوباره متوجه شدند سپس دشمن با ترفند جدید آمد و اتفاقات سال 88 ایجاد شد.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز که تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته و به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم فکر می‌کنم فتنه جدید و اقدام جدید در پیش است. امروز که آمریکا به یک نحو کری می‌خواند و نهادهای انقلابی، سپاه، دستگاه قضایی و عناصر انقلاب از لسان برخی مسئولین تحقیر می‌شوند، به گمانم یک توطئه جدید در پیش است.

معاون اول دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که چرا نهادها و افراد انقلابی و متدین و افراد دلسوخته این نظام از اول انقلاب تا امروز، بیشتر مورد هجمه، تحقیر و توهین دشمنان و برخی افراد غافل در داخل کشور قرار می‌گیرند گفت: چرا علیه قوه قضاییه بیشتر تخریب و در برخی مقاطع این هجمه‌ها بیشتر می‌شود؟. علت روشن است. دشمن و شیطان بزرگ آمریکا و افرادی که منافع خود را در خطر می‌بینند و مشاهده می‌کنند که سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و برخی از شخصیت‌های مؤثر سد راه متجاوزان و جانیان و اشرار و چپاول گران هستند، ابتدا اقدام به حذف فیزیکی می‌کنند. شما ببیند از اول انقلاب چه کسانی ترور شدند؟

وی گفت: اگر ترور فیزیکی امکان پذیر نبود، ترور شخصیت و اگر این هم نشد، آنها را با نشر اکاذیب و دروغ پردازی مورد تهمت و اتهام قرار دهند تا به زعم باطل خود، اعتماد مردم را نسبت به آنها کم کنند تا تیغ دادگاه‌های انقلاب و سپاه و نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کند شود. بنابراین علیه اینها شروع به تخریب می‌کنند.

محسنی اژه‌ای در ابتدای سخنان خود هم گفت: هفته‌ای که گذشت هفته قوه‌قضاییه بود؛ این هفته را به خانواده بزرگ قوه قضاییه و همه ملت شریف تبریک می‌گویم و امیدوارم آنچه را که شایسته نظام قضایی و ملت شریف ایران است، انجام دهیم.

معاون اول قوه‌قضاییه اضافه کرد: امروز در شرایطی که نظام سلطه تلاش دارد سلطه خود را افزایش دهد و بر ملت‌ها و کشورها ستم و ظلم کند و کشورهای منطقه و برخی کشورهای همسایه در آتش استکبار می‌سوزند، بسیار واضح و روشن است که وحدت، همدلی و تشریک مساعی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور، امری لازم و ضروری است. البته این را هم می‌دانیم که وحدت و همدلی با توسل بر حبل‌الله متین، اطاعت از ولی امر، عمل به قانون و آموزه‌های دینی تحقق می‌یابد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در شرایط کنونی، اطاعت از ولی امر مسلمین و گردن نهادن به قانون و آموزه‌های دینی می‌تواند وحدت و همدلی و مشارکت عمومی را ایجاد کند. قوه قضاییه در سالی که سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، وظیفه خود می‌داند با تمام توان با سایر قوا در همین چارچوب همکاری کند تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند و کشور از این رکود خارج شود و دولت بتواند تورم را کاهش دهد. نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا در سرمایه‌گذاری، امنیت کامل ایجاد شود. به دولت کمک می‌کنیم تا در مقابل مفسدان بایستد و زمینه‌های فساد را کم یا از بین ببرد.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: وظیفه خود می‌دانیم در جهت تحقق آرمان‌های نظام و در چارچوب قوانین، همه حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا گرانی، رکود، تورم و مسائلی که در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد برطرف شود.

این مقام عالی قضایی درباره نقش قوه‌قضاییه در امنیت کشور گفت: امروز که بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه در ناامنی بسیار زیادی به سر می‌برند و هزاران انسان در طول شبانه روز مجروح، آواره، کشته، اسیر یا در دست دژخیمان دست پرورده آمریکا شکنجه می‌شوند، ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد. از جمله دستگاه های موثر در این امنیت، قوه‌قضاییه است. دستگاه قضا در همان سال‌های اول انقلاب که هنوز ما یک انقلاب نو پا داشتیم و سیستم اطلاعاتی منظم و یک نظام انتظام بخش کاملی نداشتیم، دادگاه‌های انقلاب با هر جریانی که قصد نا امنی داشت، با جدیت مقابله می‌کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: با همکاری مردم در همان سال اول انقلاب، کسانی که تصمیم به کودتا داشتند شناسایی شدند و به کیفر رسیدند. متعاقب آن با شروع جنگ تحمیلی و جنگ داخلی توسط گروهک‌های مسلح که اعلام جنگ مسلحانه علیه نظام کردند، دادگاه‌های انقلاب در مقابل تمام این آدمکش‌ها، اشرار و مفسدین ایستادند و آنها را به سزای عمل خود رساندند. آنهایی را که قابل هدایت بودند، با صرف وقت زیاد توجیه کردند اما کسانی که وابسته و منحرف بودند و قابل برگشت نبودند، مجازات کردند.

وی اظهار کرد: از دهه اول انقلاب تا امروز، قوه قضاییه در مقابل هر جریان ناامن کننده کشور، ایستاده و در مقابل همه فتنه‌گران، تروریست‌ها، نفوذی‌ها و جواسیس ایستاده و با تروریست‌ها و جاسوس‌ها، نفوذی‌ها و فتنه‌گران قبل از سال 88 و سال 88 تا امروز و جریان‌های تکفیری برخورد کرده است.

محسنی اژه‌ای درباره قوه‌قضاییه و منافع مردم و مقابله با غارتگران گفت: افرادی که سن‌شان اقتضا می‌کند، یادشان هست که دادگاه های انقلاب در اوایل انقلاب، تمام کسانی که اموال مردم و بیت‌المال را غصب و غارت کرده بودند، شناسایی و اموال را به بیت‌المال یا صاحبان‌شان برگرداند. دادگاه‌های انقلاب آن اموال را به بیت‌المال برگرداند و عمده آن را در اختیار دولت قرار داد تا دولت صرف مصارف عمومی کشور کند و بخش زیادی از آن اموال در اختیار نهادهایی قرار گرفت تا صرف محرومین و نیازمندان شود.  از آن تاریخ تا به امروز هم قوه‌قضاییه تمام تلاش خود را می‌کند تا کسانی که به هر نحوی علیه منافع ملی و مردم، دست تعدی و تجاوز دراز می‌کنند، کوتاه کند و اگر چیزی به ناحق برده‌اند، آنها را به مردم و بیت‌المال برگرداند.

وی ادامه داد: در همین سال‌های اخیر، یکی از مشکلات مهم کشور، مسءله تعدی و تجاوز به انفال و منابع طبیعی و اموال عمومی بوده و هست. با کمال تاسف برخی دستگاه‌های مسئول هم به هر دلیلی نتوانستند در این خصوص وظایف خود را ایفا کنند و قوه قضاییه به ناچار وارد شد و در موارد بسیاری بدون شکایت و گزارش متولیان امر اقدام کرد. دستگاه قضا ورود کرد و هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی و جنگل‌ها و انفال و حریم‌های رودخانه‌ها را که توسط افراد سودجو به تصرف درآمده بود، رفع تصرف کرد و به دولت برگرداند.

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: بسیاری از کسانی که با دور زدن قانون و اقدامات متقلبانه توانسته بودند زمین‌های مزوعی و باغات را با زیاده خواهی از دست کشاورزان و باغداران با ثمن بخس بیرون بیاورند و به ساختمان و ویلا تبدیل کنند، با اقدامات قابل توجه شناسایی و بخشی از آنها جلوگیری شد.

وی پرونده‌های سه هزار میلیادری، پرونده چند هزار میلیاردی نفتی، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، پرونده بسیاری از مسایل مربوط به بانک‌ها و اختلاس‌های بانکی، پرونده مربوط به ارز را از جمله پرونده‌های در دست رسیدگی یا رسیدگی شده توسط دستگاه قضایی در سال‌های اخیر خواند و گفت: پرونده‌های مربوط به برخی از تعاونی‌های اعتباری که با کمال تأسف وزارت تعاون سابق به شرکت تعاونی‌های اعتبار مجوز داده و بعد هم هیچ گونه نظارتی نکرده، از جمله پرونده‌هایی هست که امروز شاهد هستید بسیاری از این تعاونی‌ها چه مشکلاتی برای مردم و قوه قضاییه و دولت ایجاد کرده است. یکبار وزارت کار در این ماه‌ها و سال‌های اخیر در این خصوص مورد سوال قرار نگرفته و یکبار هم اظهار نظر نکرده است و یک باری بر دوش ملت و قوه قضاییه و بانک مرکزی افتاده است.

محسنی اژه‌ای توضیح داد: اگر همان ابتدا در اعطای مجوز احساس مسئولیست می‌کردند و نظارت داشتند، امروز مردم و دستگاه قضایی گرفتار نمی‌شدندو دستگاه قضا به ناگزیر در تلاش است حقوق مردم تا جایی که ممکن است استیفا شود. یکی از این پرونده‌ها، پرونده تعاونی اعتبار ثامن، کاسپین، آرمان و... است. از همین تریبون از دولت و مجلس استمداد می‌طلبیم زیرا قوه‌قضاییه به تنهایی نمی‌تواند انجام وظیفه کند.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها