آیت الله امامی کاشانی:

وحدت و انسجام را حول محور ولایت حفظ کنیم/ تبریک آزادسازی موصل

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید وحدت و انسجام را حول محور ولایت حفظ کنیم، گفت: هر کس که مغایر با وحدت گفت، نوشت و شعار داد، از هر دسته و گروهی محکوم است.
کد خبر: ۲۴۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 30June 2017
وحدت و انسجام را حول محور ولایت حفظ کنیم/ تبریک آزادسازی موصلبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی و موفقیت ملت عراق گفت: آزادی موصل، پیروزی بر تروریست‌های داعش و کسانی بود که به نام دین، در روی زمین جنایت می کنند و من این آزادی را به تمام انسان‌هایی که در سراسر جهان از عدالت حمایت می‌کنند و با ظلم در ستیزند، تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: از خدای متعال می‌خواهیم که ان‌شاءالله ریشه این گروه‌های تروریستی و حامیانش را که استکبار جهانی، آمریکا، اسرائیل و هزینه و پول آل‌سعود است را نابود کند و خداوند همه آنها را بر خاک ذلت بنشاند.

امامی کاشانی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی گفت: شهید بهشتی در مدیریت بی‌نظیر بود و از نظر علم و اخلاق و مدیریت از برجسته‌های تاریخ اسلام بود که به همراه ۷۲ نفر از فرهیختگان و فداکاران در این سال‌های پارسا و ارزشمند، قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه گرفتاری‌اش زیاد است، زحمت هم زیاد می‌کشد و ما باید به این توجه داشته باشیم. ریاست قوه شخصیتی است فقیه، باتقوا و پارسا. ما از آیت‌الله آملی لاریجانی و قضات شریفی که با ایشان همراهی می‌کنند و از تمام قضات کشور که خدوم هستند و به پرونده‌ها درست رسیدگی می‌کنند و حکم به عدل می‌دهند، تشکر می‌کنیم و برای آنها آرزوی توفیق دارم.

وی همچنین در نصیحتی به قضاتی که در عدل قضاوت نمی کنند، گفت: گرچه قوه قضائیه برخوردهای محکمی داشته ولی در عین حال آن برخورد، برخورد قضایی است؛ بنده اینجا موعظه می‌کنم، عرض می‌کنم شما که در مسند نشسته‌اید، کاری کنید که بعد از اینکه زیر خاک رفتید، جواب دهید، راه را درست بروید نه اینکه وقتی رفتید، بلافاصله شما را وارد جهنم کنند، توبه کنید و راه درست و راه قضات شریف را بروید.

امامی کاشانی همچنین با تشکر و تقدیر از سپاه پاسداران در مقابله با داعش گفت: امیدوارم آنها و حامیانشان فهمیده باشند که در برابر این جنایات هیچ اغماضی نمی‌کند و تروریست و حامیانشان را پاسخی محکم‌تر از این می‌دهند تا این درس را بفهمند و متوجه شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به کلمه «آتش به اختیار» گفت: این اصطلاح در جاهایی که نظامیان هستند و جنگ و پیشامدی که می‌شود استفاده می شود، افسر خطوطی را می‌دهد و می‌گوید منتظر ما نباش و این مثلی است که در آنجا متداول و متناسب است.

وی افزود: آقا (رهبر معظم انقلاب اسلامی) این مطلب را در میان دانشجویان فرمودند برای آنکه ایران جمهوری اسلامی است و باید از نظر فرهنگ قوی باشد که اگر ضعف و اشکالی دیدید، آن را متذکر شوید و نگذارید سیستم ضعیف و کم‌توان شود؛ نه اینکه شما حرکت‌هایی کنید که تفسیر به هرج و مرج شود.

امامی کاشانی تصریح کرد: بدترین تحریف همین است که آدم کلام یک نفر را یک جمله بگیرد، جلو و عقب را حذف کند و از این «آتش به اختیار» یک مفهومی را استخراج کند برای آنکه بخواهد مقاصد شومش را اجرا کند؛ برای همین آقا فرمودند که «نه بی‌قانونی و فحاشی، بلکه کارهای فرهنگی تمیز».

وی خاطرنشان کرد: برای یک شخصیتی که ولی‌امر و فقیه جامعه‌الشرایط است، منادی قانون، نظم و عدالت است، رهبر صلح و آزادی است، برای آنکه بنیه فرهنگی کشور قوی شود، چنین تعبیری را در آن چند جمله بیان می‌کند اما دشمن می‌خواهد از هر جایی علیه جمهوری اسلامی اقدام کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: در مسئله اتحاد و وحدت و عدم اختلاف، توجه به زبان و گفتارها، نوشته‌ها و شعارها لازم است و باید وحدت را حفظ کنیم.

امامی کاشانی، امنیت در کشور را تاجی بر سر ملت ایران دانست و گفت: کسانی که به جان هم می‌افتند، نمی‌فهمند که این امنیت تاج است، بلکه دنیا می‌بیند و می‌گویند خوشا به ملت ایران، خوشا به این آزادی و این همه جوان‌های پارسا و خوب.

وی با بیان اینکه اختلاف، ریح و پیروزی را می‌شکند، گفت: بر اثر اختلاف دیگر در برابر دشمن نمی‌ایستیم و فداکاری‌هایی که گذشتگان را از بین می‌بریم، این تاج و عزت را باید حفظ کرد و این عزت با وحدت و انسجام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید وحدت و انسجام را در محور ولایت حفظ کنیم، تصریح کرد: اگر به این وظیفه عمل کردیم که خوشا به حالمان و اگر عمل نکردیم، هر کس که گفت، نوشت و شعار داد، از هر دسته و گروهی محکوم است، چرا که این برخلاف انسجام و وحدت است.

امامی کاشانی افزود: باید نگاه همه به ولی‌فقیه باشد که ببینند چه می‌گوید و چگونه عمل می‌کند و آن وقت است که وحدت پابرجا می‌ماند.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها