سردار حسینی خبر داد؛

اجرای 244 طرح سالم‌سازی دريا در شمال كشور/ وجود 358 نقطه آسیب پذیر و خطرناک در نوار ساحلی مازندران

فرمانده دريابانی استان مازندران با بيان اينکه طرح دريا از 31 خردادماه با 244 طرح در 110 نقطه از سواحل دريا در شمال کشور اجرا می‌شود، گفت: در اين طرح‌ها بيش از پنج هزار نيرو به کارگيری می‌شوند، همچنين فرماندهان انتظامی استان‌ها با همکاری فرماندهی مرزبانی و دريابانی، اين طرح را در شمال کشور اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ - 01July 2017
اجرای 244 طرح سالم سازی دريا در شمال كشور/ وجود 358 نقطه آسیب پذیر و خطرناک در نوار ساحلی مازندران
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ سردار «هوشنگ حسينی» فرمانده دريابانی استان مازندران در تشریح این خبر، اظهار داشت: استان مازندران با داشتن طبيعت زيبا و برخوردار از جذابيت‌های منحصر به فرد طبيعی دارای شرايطی است که هر ساله ميليون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی را از نقاط مختلف به خود جذب می‌کند؛ همچنین وجود سه محور ارتباطی به مرکز کشور باعث می‌شود که مسافران زيادی از اقصی‌نقاط کشور برای گذراندن اوقات فراغت خود، اين استان را انتخاب کنند.

وی، ايجاد بسترهای امنيتی مناسب برای استفاده مردم از مواهب الهی استان مازندران را از ماموریت‌های مهم دریابانی استان مازندران نام برد و گفت: دريابانی استان به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پيشگيری از وقوع جرم و تخلفات در دريای خزر، اجرای طرح دريا را از اولويت‌های ماموريتی خود قرار داده و با جديت آن را دنبال می‌کند؛ با توجه به گستردگی ماموريت اين طرح براي هفتمين سال در قالب يک طرح فرا منطقه‌ای در دستور کار دريابانی استان است.

فرمانده دريابانی استان مازندران ادامه داد: طرح دريا در شمال کشور و در سه استان گلستان، گيلان و مازندران از 31 خردادماه امسال آغاز و تا 3 مهرماه ادامه دارد؛ از مجموع 487 کيلومتر سواحل دريای مازندران، 248 کيلومتر آن منطقه ممنوعه شنا است.

وي با اشاره به اجرای 244 طرح در 110 نقطه از سواحل دريا در شمال کشور، که سهم آن در استان مازندران 178 طرح است، تصريح کرد: در اين طرح ها بيش از پنج هزار نيرو به کارگيری می‌شوند، همچنين فرماندهان انتظامی استان ها با همکاری فرماندهی مرزبانی و دريابانی، اين طرح را در شمال کشور اجرا می‌کنند.

سردار حسینی از وجود 358 نقطه آسيب پذير و خطرناک برای شنا در طول نوار ساحلی دريای مازندران خبر داد و گفت: بيشترين منطقه اجرای طرح در شمال کشور در استان مازندران بوده و طرح سالم سازی دريا در 64 نقطه از سواحل اين استان و در 487 کيلومتر نوار ساحلی با  178 طرح اجرا می‌شود.

وی با بيان اينکه سال گذشته 115 نفر از هموطنان ما در دريای شمال غرق شدند، افزود: اين رقم در سال گذشته، علی رغم افزايش 16درصدی سفرهای تابستانی در مقايسه با سال 94 با کاهش 10درصدی غريق همراه بود که متاسفانه 86 مغروق در استان مازندران غرق شده اند.

فرمانده دريابانی استان مازندران خاطر نشان کرد: تمامی غرق شدگان سال گذشته خارج از محدوده طرح دريا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده اند و 72 درصد از اين غرق شدگان را افراد غير بومی تشکيل داده اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: دريابانان استان مازندران با بهره گيری از بيش از 80 شناور در کلاس‌های مختلف از جمله جت اسکی و لاور در نوار ساحلی دريا به ماموريت خود در سطح حوزه استحفاظی خواهند پرداخت.

سردارحسينی به مسافران توصيه کرد: حتما از نقاط اجرای طرح که از امنيت، امکانات و خدمات لازم برخوردار است و همچنين حريم اجتماعی خانواده‌ها رعايت می‌شود، استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار