امام جمعه زنجان:

آمریکا ناقض حقوق بشر است

آیت‌الله «علی خاتمی» گفت: دولت مستکبر آمریکا در حالی هواپیمای مسافربری ایران را در تیر سال 67 ساقط کرد که مهم‌ترین علت آن را دفاع از حقوق بشر می‌دانست.
کد خبر: ۲۴۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ - 01July 2017
آمریکا، ناقض حقوق بشر است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز (شنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به در پیش بودن سالروز انهدام هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط ناو ارتش آمریکا در 12 تیرماه سال 1367 اظهار داشت: در این روز هواپیمای مسافربری ایرانی توسط ناو جنگی امریکا مورد هدف قرار گرفت و این جنایت در تاریخ همیشه ماندگار است.

وی افزود: وقتی که صدام مشاهده کرد که توانایی مقابله با ایران را ندارد دست به جنایت بزرگی زد که در تاریخ ماندگار شد که آمریکا نیز در این جنایت دست داشت.

آیت الله علی خاتمی تصریح کرد: دولت مستکبر آمریکا در حالی هواپیمای مسافربری ایران را در تیر سال 67 ساقط کرد که مهم‌ترین علت آن را دفاع از حقوق بشر می‌دانست.

امام جمعه زنجان ادامه داد: آمریکا همواره خود را مدافع حقوق بشر می‌داند؛ ولی باید گفت هر کس که از حقوق بشر حرف بزند، آمریکا چنین حقی ندارد؛ زیرا خود رتبه نخست در نقض قانون حقوق بشر را دارد.

خاتمی به واقعه 14 تیر سال 59 اشاره کرد و گفت: به دستور آمریکا تمام دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکا مسدود شد‌. آمریکا همواره در صدد ضربه زدن به کشور و انقلاب اسلامی بود و این دشمنی تنها متوجه کشور ما نیست، بلکه با به ‌راه انداختن آتش جنگ و کشتار به انسانیت رحم نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار