از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس؛

آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی منتشر شد +‌عکس

آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 01July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی، صبح امروز 10 تیرماه از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس منتشر شد.
 
علی‌اصغر جعفری در مقدمه‌ای بر این مجموعه آورده است: هنر کاریکاتور به دلیل ماهیت ارتباطی بی‌واسطه خود، همواره گفت‌وگویی بسیار فراگیر و بدون نیاز به ترجمعه و تفسیر با مخاطب برقرار می‌کند. شاید به همین دلیل است که این هنر، در طی تحولات سیاسی و اجتماعی، همیشه حضوری چشم‌گیر و پررنگ داشته و دارد.
 
در پی به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» در آمریکا و موج تصمیمات نابخردانه و سیاست‌های خصمانه او علیه بسیاری از کشورهای جهان، هنرمندان دنیا نسبت به این تصمیمات واکنش‌های زیادی نشان دادند. این اعتراض‌ها در بین هنرمندان کاریکاتوریست، حجم و کیفیت بالاتری داشت.
 
بالطبع هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی هم در این جنبش اعتراضی نقش گسترده‌ و مهمی ایفا کردند. سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در راستای وظایف ذاتی خود که یکی از آن‌ها استمرار فرهنگ دفاع و مقاومت همه جانبه در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است اقدام به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «ترامپ از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی» نمود.
 
این آثار حاصل تلاش 11 کاریکاتوریست برجسته و موفق کشور است که هر کدام از زاویه نگاه خود به شخصیت و تصمیمات نامعقول و خوی جنگ طلبانه «ترامپ» نگریسته‌اند.
 
آنچه پیش روی شماست، مجموعه آثاری است که از تاریخ 8 لغایت 25 اسفندماه سال 1395 در قالب نمایشگاهی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در محل خانه کاریکاتور ایران برگزار گردید.
  
علیرضا پاکدل، علی پاک‌نهاد، عباس گودرزی، بهرام ارجمندنیا، شهرام شیرزادی، محمدعلی رجبی، مهدی عزیزی، مهناز یزدانی،‌ محمود آزادنیا، امین منتظری و آرش فروغی هنرمندانی هستند که آثارشان در این مجموعه به چاپ رسیده است.
 
آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی منتشر شد+‌عکس 
 
آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی منتشر شد+‌عکس 
آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی منتشر شد+‌عکس 
 آثار نمایشگاه «ترامپ» از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی منتشر شد+‌عکس
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها