شنبه 10 تیرماه پخش می‌شود؛

جنگ آمریکا علیه مردم ایران در دفاع از یک شاه سوخته

نخستین قسمت مجموعه مستند «جنگ‌های آمریکا علیه ایران» با موضوع تلاش دولت ایالات متحده برای عدم پیروزی انقلاب اسلامی، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ - 01July 2017
جنگ آمریکا علیه مردم ایران در دفاع از یک شاه سوخته
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع ید قدرت‌های بین‌المللی از کشورمان، استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا سعی کرد با انواع نقشه‌ها و توطئه‌ها، مانع از تداوم مسیر نهضت اسلامی شود.

در این بین آمریکا دست به انواع جنگ ها علیه ایران زد، از درگیری مستقیم نظامی تا جنگ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی که در همه آنها با شکست مواجه شد.

مستند «جنگ‌های آمریکا علیه ایران» در پنج قسمت به مرور این نبردها و نتایج آن‌ها می‌پردازد.

در نخستین قسمت به وقایع سال 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره می‌شود؛ برای این منظور به پیشینه نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز پرداخته می‌شود.

گفت وگو با کارشناسان و تاریخ‌دانان ایرانی و خارجی در مورد حوادث آن سال‌ها و تصاویر مستند از سال های مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی بخش‌های مختلف این مستند را تشکیل می‌دهد همچنین به تلاش آمریکا برای به ثمر ننشستن انقلاب نیز اشاره می‌شود.
 
نخستین قسمت مجموعه مستند «جنگ های آمریکا علیه ایران» به کارگردانی محمد دبوق، شنبه 10 تیرماه ساعت 21:00 از شبکه افق پخش خواهد شد. تکرار آن هم ساعت 18:00 روز بعد روی آنتن می‌رود.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار