شمخانی:

تشکیل ائتلاف ضد داعش برای انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تشکیل ائتلاف ضد داعش برای انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین بود، که متاسفانه موفقیت‌آمیز هم بود.
کد خبر: ۲۴۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 02July 2017
تشکیل ائتلاف ضد داعش برای انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین بودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، علی شمخانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: امیدواریم در این نشست بتوانیم مسیر راه رسانه ای سالم را برای جهان اسلام ترسیم کنیم؛ زیرا امروز مفهوم رسانه هم در کارکرد و هم در تاثیر دچار انحراف جدی شده است.

شمخانی بیان کرد: چند میلیون شبکه رادیو و تلوزیونی در حال فعالیت در جهان هستند و جریان فرهنگ مسلط از آن کشوری است که بتواند بیشترین اوقات فراغت را ایجاد کند ولو باطل باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در تولیدات رسانه ای باید به موضوع حلال و حرام توجه کرد و باید توجه داشت این مهم نباید ما را از تولیدات مباح غافل کند تا بتوانیم با رسانه های غربی و آمریکایی رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: جریان فکری به نام جریان فکری اسلامی باید در منطقه حاکم شود و هیچ جریان اسلامی حق طلب غیر وابسته با هر مذهبی خودش را نباید خارج از حیطه حمایت جمهوری اسلامی ببیند.

شمخانی تاکید کرد: شاخص این حق طلبی و عدم استقلال میزان قرابت هر تفکر اسلامی به موضوع فلسطین است وعلت اصلی حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه به دلیل ایجاد اتحاد مسلمانان برای حل مشکل جهان اسلام یعنی اشغال قدس است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: به مردم عراق که با همین اندیشه موصل را آزاد کردند تبریک می گوییم زیرا با جریان فکری توانستند به پیروزی برسند نه با خرید سلاح و تجهیزات از حامیان تکفیری ها.

وی گفت: جریان اسلام ناب نه به تکفیر ختم می شود و نه به سکولاریزم واتحادیه رادیو و تلوزیون جهان اسلام باید به این موضوع توجه کند که هر دو این ها به جهان اسلام تحمیل شده اند.

شمخانی خاطرنشان کرد: در شرایط فکری ایجاد شده در بین جریانات اسلامی همزمان متاسفانه حکومت ها از طریق دیپلماسی ائتلاف ضد داعش تشکیل می دهند که نگویند اسرائیل دشمن اصلی کشورهای اسلامی است و افکار عمومی را منحرف می کنند که متاسفانه موفق بودند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بهترین پایگاه مقابله با این توطئه علاوه بر رسانه ها در موضوعات مناسکی از جمله حج و اربعین است و رسانه ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی افزود: باید تلاش کنیم هر مستضعف و مظلوم عالم یک رسانه برای بیان مظلومیت خود در اختیار داشته باشد.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار