مادر شهید «احمد حسن‌پور هندخاله» دارفانی را وداع گفت

حاجیه خانم «رخساره مهرابیان» مادر شهید «احمد حسن‌پور هندخاله» دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۲۴۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ - 02July 2017
مادر شهید احمد حسن پور هند خاله  دار فانی را وداع گفتبه گزارش دفاع پرس از رشت، حاجیه خانم «رخساره مهرابیان» مادر شهید «احمد حسن‌پور هندخاله» بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

پیکر مرحومه حاجیه خانم رخساره مهرابیان روز گذشته پس از تشییع باشکوه مردم روستای «هند خاله» شهرستان «صومعه سرا» در گلزار شهدای «سادات محله» این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش دفاع پرس، شهيد احمد حسن‌پور هندخاله فرزند «رحمت‌الله» در تاریخ چهارم مهرماه سال 1341 در روستای هندخاله از توابع شهرستان صومعه سرا ‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.

پدر احمد کشاورز و مادرش خانه‌دار بود. وی تا مقطع پنجم ابتدایی تحصیل نمود و بعد از آن در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول شد.

وی قبل از انقلاب هم فردی مذهبی بود. در آغاز انقلاب اسلامی ایران در کلیه‌ی راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را در نهادهای انقلاب اسلامی، بسیج جهاد سازندگی و انجمن اسلامی شروع کرد.

احمد هرگز مسجد را ترک نمی‌کرد و به دعاهای کمیل و توسل علاقه زیادی نشان می‌داد. شرکت در مراسم مذهبی را یک امر واجب می‌دانست. 

وی دارای خصوصیات اخلاقی به‌خصوصی بود که همه از او راضی بودند، فردی آرام و با وقار بود. پس از پیروزی انقلاب، احمد به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد.

اين‌ شهيد عزيز، پس ‌از پایان دوره آموزشی از پایگاه هشتم شکاری اصفهان به جبهه‌‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، تا اينكه‌ در تاریخ نوزدهم آبان‌ماه 1361 در حالی که بیست سال بیشتر سن نداشت و هنوز مجرد بود، در منطقه‌ عملياتي‌ «عین خوش»، بر اثر اصابت ‌تركش‌ خمپاره به پهلویش شبیه بی‌بی دوعالم حضرت زهرا (س) به‌ شهادت‌ رسيد‌.

پيكر مطهر این شهید‌ والامقام بعد از شهادت‌ به‌ زادگاهش‌ منتقل‌ و طی تشييعی باشكوه‌، در گلزار شهدای سادات محله روستای هندخاله ‌به‌ خاک سپرده‌ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار