شهادت 59 رزمنده استان مرکزی در عملیات «کربلای یک» + تصاویر

تعداد 800 رزمنده از استان مرکزی در عملیات «کربلای یک» حضور داشتند که 59 تن از آنان به جایگاه رفیع شهادت دست یافتند که شهیدان «مهدی ناصری» و «یعقوب‌علی صیدی» از جمله فرماندهان شهید این عملیات از استان مرکزی بودند.
کد خبر: ۲۴۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 02July 2017
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، عملیات «کربلای یک» با رمز «یاابوالفضل العباس (ع) ادرکنی» در محور مهران به صورت گسترده در تاریخ ۹ تیر ۱۳۶۵به فرماندهی سپاه انجام شد.

در این عملیات، ما توانستیم مناطقی نظیر شهر مهران، ارتفاعات مهم «قلاویزان»، چندین روستای مهم و شهرک از جمله «منصورآباد»، «هرمزآباد»، «بهروزان»، «امامحسن»، «قلعه‌کهنه»، «فیروزآباد»، «فرخ‌آباد»، «پاسگاه فرخ‌آباد»، «پاسگاه‌های عراقی تعاون»، «محمدقاسم» و «دراجی» را از دشمن متجاوز بازپس‌گیری کرده و آزاد کنیم.

این عملیات که توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران انجام شد، بیش از 9 هزار نفر کشته و زخمی و 1400 نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

3 گردان از استان مرکزی نقش آفرین پیروزی در عملیات کربلای یک شدند. گردان‌های «علی ابن ابیطالب (ع)»، «روح الله (قدس سره)» و «ولیعصر(عج)» در عملیات «کربلای یک» توانستند در قالب نیروهای خط شکن و عمل کننده اصلی در منطقه حضور یافته و پیروزی رزمندگان را رقم بزنند.

در این عملیات بزرگ، 800 نفر از رزمندگان استان مرکزی حضور یافته و با رشادت‌های خود نگذاشتند که یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیافتد.

59 شهید از شهدای استان مرکزی نیز در این عملیات به فیض شهادت نائل گشتند. همچنین شهیدان «مهدی ناصری» و «یعقوب علی صیدی» از فرماندهان استان مرکزی بودند که در جریان انجام این عملیات دعوت حق را لبیک گفته و بهشتی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها