«سلاله‌ها»؛ بستری برای ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس

کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» در راستای نهادینه‌سازی ارزش ایثار و مقاومت در پنج جلسه از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 03July 2017

پرورش «سلاله‌»‌ها گامی در راستای نهادینه سازی ارزش ایثار و مقاومتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین کارگاه آموزشی »سلاله‌ها» با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس با شعار «تا آخر ایستاده‌ایم» از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 و همکاری فرهنگسرای گلستان در خانه فرهنگ فرزانگان برگزار می‌شود. این طرح پس از بررسی نتایج آن، در سایر محلات تهران و استانهای کشور نیز انجام خواهد شد.

این برنامه براساس 20 ساعت کارگاه آموزشی در قالب حداقل پنج جلسه 4 ساعته در تاریخ‌های 13 و 27 تیرماه، 24 مرداد و 7 شهریور ماه طراحی شده است که درخانه فرهنگ فرزانگان برگزار می‌شود.

انسجام‌بخشی بین نوه‌های شهدا و هویت‌دهی به آنان به عنوان نسلی که می‌توانند عهده‌دار نقش‌هایی برجسته در آینده ایران اسلامی باشند، مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای منزلت خانواده شهدا به ویژه فرزندان و نوادگان ایشان در میان اقشار مختلف جامعه، مقابله با تهدیدات جنگ نرم در سطوح مختلف جامعه، افزایش آگاهی، توانمندی و مشارکت اقشار مختلف جامعه در دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توان از جمله اهداف برگزاری برنامه سلاله‌ها برشمرد.

برگزاری دوره های آموزشی در قالب کارگاه و اردوهای یک روزه در سطح نوجوانان با تاکید بر حضور نوه‌های شهدا و نیز بانوان هر محله با رویکرد مقابله با جنگ نرم و نیز نشر فرهنگ ایثار و مقاومت و تاکید بر گفتمان مقام معظم رهبری به تناسب مخاطبین و در پایان دوره برگزاری همایش‌هایی با مشارکت مربیان دوره ها و حضور خانواده‌های شهدا در هر محله و تجلیل و تقدیر از نخبگان هر محله به ویژه فرزندان شهدا و نوه‌هایشان از جمله برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

محورهای آموزشی براساس بیان سرگذشت شهدا در قالب داستان، مقابله با جنگ نرم و راه‌های نفوذ دشمن در اذهان افراد جامعه، جریان شناسی انقلاب اسلامی، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و بیان شاخص‌های سبک زندگی جهادی است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار