حرم دو شهید گمنام شهر «قنوات» احداث می‌شود/ ساخت المان 16 حرم شهدای گمنام در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اعلام ساخت 16 حرم شهیدان گمنام در قم، تسریع در احداث بنای حرم دو شهید بی‌نشان شهر «قنوات» را خواستار شد.
کد خبر: ۲۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ - 03July 2017
حرم دو شهید «بی نشان» قنوات احداث می شود/ ساخت المان 16 حرم شهدای گمنام در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه هیئت امنای حرم دو شهید گمنام شهر «قنوات» که ظهر روز گذشته (یک‌شنبه) در محل بخشداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: حضور مزار مطهر شهدا موجب رزق معنوی و خیرات و برکات فراوان و رونق فعالیت‌های فرهنگی در منطقه است.

وی یادآور شد: تشییع باشکوه دو شهید بی نشان در شهر «قنوات» در مرداد سال 95، جلوه زیبایی از همدلی و حضور مردم و مسئولان را رقم زد و ان‌شاءالله با ساخت حرم، رونق بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت را در منطقه شاهد باشیم.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون 16 المان مربوط به حرم شهدای بی‌نشان در مراکز مختلف آموزشی، نظامی و عمومی قم ساخته شده و ضرورت دارد از یکی از این طرح‌ها و یا طرح‌های مشابه که با فراخوانی از فرهیختگان جامعه به تصویب می‌رسد، مراحل اجرایی ساخت حرم شهدای قنوات آغاز شود.

وی همچنین موضوع افتتاح حساب جهت هدایت و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی به حرم شهدای بی‌نشان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرم شهدا و محیط پیرامونی آن به لحاظ فرهنگی و زیارتی بایستی پیوستگی کامل با فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

در این جلسه «علیرضا خزایی» بخشدار مرکزی قم و رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام قنوات، حجت الاسلام «علی عادل پور» امام جمعه قنوات و بخش مرکزی، «سید رضا حسینی» شهردار قنوات، «مهدی علی بابایی» فرمانده حوزه بسیح شهید جلالی بخش مرکزی و اعضای شورای شهر و بخش و اعضای هیئت امنای حرم شهدای گمنام، حضور داشتند و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد آماده‌سازی حرم شهدا، طراحی و پیگیری ساخت المان، دیوارکشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ارائه شد و ضرورت اقدام انقلابی در مورد تکمیل یادمان مذکور و توجه به کار «اعتقادی» نه «گزارشی» برای شهدا مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز قبل از شروع جلسه هیئت امنا، بر مزار دو شهید بی نشان در شهر قنوات حاضر شد و نسبت به ارواح مطهر آنان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار