فرمانده ناوگان شمال به دفاع پرس خبر داد؛

پشتیبانی فانتوم‌های نهاجا از رزمایش دریایی/ استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه/ برگزاری رزمایش در گستره 88 هزار کیلومتر مربع

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) از پشتیبانی فانتوم‌های نهاجا و سامانه‌های پدافندی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از یگان های شناور در رزمایش 5 روزه امنیت و اقتدار پایدار 96 خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 03July 2017
پشتیبانی فانتوم‌های نهاجا از رزمایش دریایی/ استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه/ برگزاری رزمایش در گستره 88 هزار کیلومتر مربعناخدا یکم «احمدرضا باقری» فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) نداجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش نداجا در منطقه چهارم دریایی اظهار داشت: رزمایش امنیت و اقتدار پایدار 96 در حوزه ماموریت ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در دریای خزر در گستره‌ای به وسعت بیش از 88 هزار کیلومتر مربع از روز گذشته با برگزاری جلسه توجیهی و آزمایش تجهیزات یگان‌ها آغاز شد.
 
وی افزود: این رزمایش به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت و از امروز وارد مرحله بازی جنگ خواهیم شد که در طول این برنامه یگان‌ها به دو دسته دشمن فرضی و یگان‌های خودی تقسیم شده و تاکتیک‌ها و روش‌های آفند و پدافند عملا مورد تمرین قرار می‌گیرد. سپس در مرحله بعدی تمرینات مشترک بین یگان‌های شناور و یگان‌های پروازی و یگان‌های عملیاتی دریایی و ساحلی و یگان‌های پشتیبانی و پشتیبانی رزمی به اجرا گذاشته می‌شود. همچنین مرحله آخر رزمایش با اجرای سناریوی نمایش قدرت و رژه به پایان می‌رسد.
 
فرمانده ناوگان شمال کشور ادامه داد: در این ماموریت بیش از 13 رسته شرکت فعال دارند و تقریبا بیش از 90 عنصر عملیاتی در طول این رزمایش به اجرای تمرینات برنامه ریزی شده خواهند پرداخت.
 
وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای توان و مهارت کارکنان، ارزیابی تجهیزات و سامانه‌های در اختیار و همچنین انتقال تجربه از کارکنان پیشکسوت به کارکنان جوانتر است.
 
ناخدا باقری گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای حوزه دریایی خزر، پیام صلح و دوستی در سایه اقتدار و توانمندی است.
 
وی همچنین گفت: تجهیزات و سامانه‌هایی که در طول یک الی دو سال گذشته بر روی یگان‌های شناور ما نصب شده است در این رزمایش مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) افزود: ناوشکن دماوند به همراه سایر یگان‌های شناور نیمه سنگین و سبک در این رزمایش حضور دارند.
 
وی همچنین گفت: در این رزمایش از یگان‌های پروازی نیروی هوایی ارتش و سامانه‌های پدافندی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) جهت پشتیبانی به نحو مطلوبی استفاده خواهد شد و همکاری مشترکی را با یگان‌های نیروی دریایی به عمل می‌آورند.
 
ناخدا باقری افزود: در حوزه پدافند ساحلی شلیک موشک نخواهیم داشت، اما تجهیزات و سامانه‌های پرتاب موشک ساحل به دریا در این رزمایش به صورت تمرینی و آزمایشی گسترش یافته و حضور فعالی خواهند داشت.
 
وی در پاپان تاکید کرد: ما در بحث نیروهای عملیاتی شرکت کننده یگان‌های عملیات ویژه شامل تکاوران و تفنگداران دریایی، یگان‌های غواصی، یگان‌های بهداشتی و درمانگاهی و همچنین از دیگر پتانسیل‌های بخش آموزشی استفاده می‌کنیم. حضور فعال دانشجویان دانشگاه دریایی امام خمینی (ره)، دانش آموختگان مرکز آموزش تکاوری و تفنگنداری قمر بنی هاشم (ع) منجیل و دانشجویان مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی باقرالعلوم (ع) رشت در این رزمایش داریم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار