علی‌اصغر جعفری در اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم»:

آمریکا به شدت به سمت سقوط پیش می‌رود/ اجماع نظر هنرمندان جهان درباره آمریکا

رییس سازمان هنری و امور سینمایی با بیان اینکه امروز آمریکا به شدت به سمت سقوط پیش می‌رود، گفت: امروز، هنرمندان جهان درباره آمریکا اجماع نظر دارند.
کد خبر: ۲۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 03July 2017
آمریکا به شدت به سمت سقوط می رود/ هنرمندان جهان درباره آمریکا اجماع نظر دارندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه مسابقه و افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» صبح امروز با حضور محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری، علی‌اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، امیر حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سید مجید هاشمی دانا معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مصطفی محدثی خراسانی، سید مهدی شجاعی طباطبایی مسعود نجابتی و محمدحسین نیرومند در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

سید مهدی شجاعی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه طنز تلخ و سیاه مبحثی است در عرصه هنر کاریکاتور اظهار داشت: شلیک موشک ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس ایرانی دلیل محکمی برای به سخره کشیدن آمریکا ست.

دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم افزود: از ابتدای امسال با پیشنهاد سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس فراخوان مسابقه «ترامپیسم» را منتشر کردیم. ترامپ فقط یک نماد از رژیم آمریکاست. موضوعات مختلفی در این فراخوان وجود داشت که ترامپ و خشونت علیه زنان، ترامپ و رسانه ها، ترامپ و نژادپرستی و نوع حرکات ایشان که نزدیک به فاشیسم و نازیسم است، مورد توجه قرار گرفت.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: لازم بود نسبت به اظهارات ترامپ عکس العملی نشان داده شود که زبان کارتون و کاریکاتور بهترین زبان بود که می توانست می توانست چهره واقعی ترامپ را نشان دهد.

وی گفت: ۱۶۱۴ اثر از ۷۵ کشور جهان به مسابقه ارسال شد. موضوعات و مسابقات مختلف توانسته اعتماد هنرمندان جهان را نسبت به ما جلب کند.

دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم بیان کرد: هنرمندان ایرانی با ارائه ۱۴۶ اثر، حضور چشم‌گیری داشته اند. هنرمندان آمریکای لاتین پس از ایران و برزیل نیز آثار قابل توجهی را به مسابقه ارسال کرده اند. کارها از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار بوده اند.

شجاعی طباطبایی اظهار داشت: نفرات برتر در ۲ بخش با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، حوزه هنری تجلیل می شوند که نمایشگاه این مسابقه همزمان با تهران در ۳۲ مرکز استان برگزار خواهد شد.

عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان در مناسبت های مختلف فضاسازی شهر را برعهده دارد اظهار داشت: از ۲ سال گذشته به این نتیجه رسیدم باید کارهایی را به صورت کمپینی و هماهنگ انجام دهیم.

وی گفت: با مشارکتی که با حوزه هنری داشتیم، آثار ترامپیسم را انعکاس دادیم و در موضوعات مختلف سازه‌های تبلیغاتی را برای انتقال پیام به کار گرفتیم.

علی اصغر جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی (ره) اظهار داشت: آمریکا در طول سالیان سال زخم‌های زیادی بر پیکر انقلاب اسلامی وارد داشته اما ترور رهبر انقلاب و شهادت آیت الله بهشتی، شهادت مردم سردشت در بمباران شیمایی، حادثه شلیک موشک به هواپیمای ایرباس بخشی از کارنامه سیاه آمریکاست.

وی گفت: آمریکایی ها امروز هرچند وحشی تر شده اند اما در میان ملت های دنیا به شدت مورد ملاحت هستند و ابهت آن ها فرونشسته است. یکی از میدان های تاثیرگذار همیشگی، هنر است که امام خمینی نیز در پیامی فرمودند جنگ بعدی در عرصه هنر و ادبیات است. امروز دشمن همچنان علیه جمهوری اسلامی تلاش می کند. امروز اگر فاجعه ای را در کشور های اسلامی مشاهده می کنیم پنجه های آمریکا در آن دیده می شود که با روی کار آمدن ترامپ همه این ددمنشی رو شد.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس عنوان کرد: در بحث مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپ یک اتفاق جهانی رخ داده است. امروز آمریکا به شدت به سمت سقوط می رود. کسی به قدرت رسیده که در کمترین جایگاه وجاهت است‌. عدم صداقت، دروغگویی، حمایت از نژادپرستی، برخوردهای سخیف با ادیان الهی از جمله ویژگی های اوست.

جعفری افزود: برگزاری این مسابقه یک فرصت ویژه بود که اتفاقات بزرگی را رقم زد که با همکاری حوزه هنری و شهرداری تهران کار بزرگی رخ داد. ۵۵۰ هنرمند آثاری را به مسابقه ارسال کردند که در ۱۰ کشور و ۳۲ استان کشورمان نمایش داده می شود. درباره آمریکا یک اجماع جهانی در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار