معرفی کتاب/

«منبع‌شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی»

کد خبر: ۲۴۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ - 04July 2017
شناخت نگاه محققان غربی به دفاع مقدس در «منبع شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «منبع شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی» عنوانی کتابی است که در آن اسناد، اخبار، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها و دیگر آثار مکتوب درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به زبان انگلیسی است.

«محسن شیرازی‌زاده» نویسنده این کتاب سعی کرده تا غالب آثار مکتوب در این حوزه را جمع آوری کرده و شمایی کلی از زاویه نگاه غربیان به جنگ عراق علیه ایران به مخاطب ارائه دهد.

«منبع شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی» بعد از معرفی محتوایی و مختصر هر اثر، چکیده هر کدام از آنها را آورده است. این اثر می‌تواند در عین حال منبعی کارآمد در حوزه پژوهش دفاع مقدس برای محققین ایرانی و غیرایرانی دانست.

نویسنده در پیشگفتار خود آورده است:

«در این اثر سعی شده است ساختار تقریبا استانداردی از آثار ترجمه شده ارائه گردد که شامل عنوان، سال انتشار، نویسنده یا نویسندگان، مراکز انتشاراتی و چکیده مختصری از آن می‌شود. بی‌شک بررسی و مرور این آثار در کلیه قالب‌های مختلف پژوهشی، امری ضروری به نظر می‌رسد. آشنایی و رجوع به این آثار، کارکردها و نتیایج زیر را در پی خواهد داشت:

آشنایی با سوالات، فرضیات و نوع تحلیل‌های مطرح در نهادهای بین‌المللی

اطلاع از تحریف، اشتباهات و استنتاج‌های غلط درباره‌ واقعیت هشت سال دفاع مقدس

آگاهی از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های اقتصادی و حقوقی دوران دفاع مقدس از نگاه پژوهشگران بین‌المللی

به کارگیری یافته‌ها و نتایج صحیح به دست آمده از تحقیقات مختلف»

با توجه به نظر گردآورنده، این اثر در زمره کتاب‌های مرجع قرار می‌گیرد و ضروری است تا آثار دیگری با این رویکرد تدوین و منتشر شود.

«منبع شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی» در 520 صفحه به کوشش «محسن شیرازی‌زاده» و در 2000 نسخه توسط «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار