دبیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

نحوه اعمال سهمیه‌های داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری

«محمدعلی فقیه» در خصوص نحوه اعمال سهمیه‌های داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۲۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 03July 2017
نحوه اعمال سهمیه‌های داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «محمدعلی فقیه» مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در مورد نحوه اعمال سهمیه‌های داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری توضیحاتی ارائه داده و در خصوص اعمال سهمیه جانبازان زیر 25 درصد گفت: کلیه داوطلبان مشمول قانون برنامه ششم توسعه به ویژه همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد که متقاضی استفاده از سهمیه در آزمون سراسری سال 1396 هستند مطابق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور، این قانون برای آزمون سال جاری اجرا خواهد شد. همچنین متقاضیان آزمون سراسری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در تاریخ 21 لغایت 23 تیرماه می‌توانند جهت علامت‌گذاری سهمیه خود به سایت www.sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

وی با اشاره به سهمیه همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد بیان کرد: مطابق ماده 47 قانون الحاقی به ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، 25 درصد از سهمیه ورود به کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد (25%) اختصاص دارد.

لازم بذکر است کسب حداقل 70 درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای رشته‌ها و مقاطع رشته‌ها و مقاطع تحصیلی پزشکی و غیرپزشکی الزامی است.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فقیه در خصوص ظرفیت سهمیه جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان بیان کرد: مطابق ماده 90 برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سهمیه ورود برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان آنان و همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه پنج درصد اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر سهمیه مذکور در صورتی که سهمیه بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران (مشمولین ماده (70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد جانبازان زیر بیست و پنج درصد، همسران و فرزندان آنان، فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند از مانده ظرفیت خالی بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران هم بهره مند شوند.

فقیه گفت: لازم بذکر است کسب حداقل هفتاد درصد (70%) حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای رشته‌ها و مقاطع رشته‌ها و مقاطع تحصیلی پزشکی و غیرپزشکی الزامی است.

وی افزود: مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تفاوت سهمیه ها بیان کرد: سهمیه 5 درصد فقط مربوط به  جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آنان است و هیچگونه تأثیری در سهمیه ایثارگران ماده 70 قانون جامع ندارد. قانون‌گذار برای این عزیزان سهمیه‌ای 5 درصدی مجزا بر سهمیه 25 درصد سایر ایثارگران اختصاص داده است و مطابق سنوات گذشته همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد (25 درصد) به طور کامل مشمول سهمیه 25 درصدی می‌شوند و در صورت عدم تکمیل سهمیه 25 درصد توسط این عزیزان، جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آنان می‌توانند از مانده ظرفیت خالی سهمیه مذکور نیز استفاده نمایند.

فقیه بیان کرد: آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1396 که موفق به اعلام علاقه‌مندی برای اعمال سهمیه 5 درصد برای جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان، نشده‌اند می‌توانند از تاریخ 12/4/96 لغایت 18/4/96 در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اعلام علاقه‌مندی و تکمیل فرم مربوط اقدام نمایند.

وی گفت: بدیهی است که اعمال سهمیه برای این دسته از داوطلبان، پس از بررسی و تأیید از سوی اداره کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها