در دیدار سردار اشتری با معاون وزیر کشور روسیه مطرح شد؛

ضرورت افزایش همکاری دو جانبه در زمینه تجهیزات پلیسی میان ایران و روسیه/ آمادگی ایران برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی روسیه

فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با معاون وزیر کشور روسیه از آمادگی پلیس جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و تجهیزات پلیسی به کشور روسیه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 03July 2017
ضرورت افزایش همکاری دو جانبه در زمینه تجهیزات پلیسی میان ایران و روسیه/ آمادگی ایران برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی روسیه
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با معاون رئیس پلیس روسیه بر ضرورت همکاری در مقابله با جرایم سازمان یافته از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرایم سایبری تأکید کرد و اظهار داشت: طی دو دهه اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در مقابله با این گونه جرایم داشته است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که بین دو پلیس ایران و روسیه وجود دارد، امیدواریم این گونه دیدارها صرفا جنبه تشریفاتی نداشته و به سمت ارتقاء امنیت دو کشور سوق داده شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روش‌های ترانزیت مواد مخدر، تغییرات محسوسی پیدا کرده بر به روز شدن اطلاعات، تجهیزات و مقابله با این جرم تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر است و در این راه شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده است ولی متاسفانه شاهد همکاری برخی کشورها با ایران در این حوزه نیستیم.

سردار اشتری بر آمادگی انتقال تجربیات پلیس ایران به کشور دوست روسیه تأکید کرد و گفت: این ظرفیت و آمادگی در حوزه‌های آموزشی و دانشگاهی وجود دارد تا پلیس دو کشور ایران و روسیه از ظرفیت‌های مزبور استفاده کنند.

فرمانده ناجا از آمادگی انتقال تجهیزات پلیسی و امنیتی به کشور روسیه خبر داد و گفت: متقابلا این ظرفیت وجود دارد که از تجهیزات کشور روسیه در ایران استفاده کنیم.

سردار اشتری به تقویت مراکز آموزشی سگ‌های پلیس دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران با توجه به تحریم‌ها توانسته از همه فرصت‌ها استفاده مطلوب را برای رفع نیازهای خود ببرد.

این مقام عالی انتظامی کشور با تاکید بر اجرایی کردن کلیه توافقات این جلسه، گفت: ضرورت دارد کمیته مشترکی برای پیگیری موضوعات مورد توافق این جلسه تشکیل شود و بند بند توافقات را پیگیری و نتیجه را به دو طرف اعلام کند.

سردار اشتری با اشاره به دور جدیدی از روابط همکاری بین کشور ایران و روسیه، گفت: ضروری است این فرصت‌ها مغتنم شمرده و در جهت پیشبرد اهداف پلیسی و امنیتی در راستای ارتقاء امنیت دو کشور بکار بگیریم.

فرمانده ناجا به برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 در کشور روسیه اشاره کرد و گفت: پلیس ایران آمادگی اعزام نیروی انسانی برای امنیت برگزاری این مسابقات را دارد. پلیس کشور ما در سال‌های گذشته نیز اقدام به اعزام نیرو به منظور تامین امنیت مسابقات جهانی در کشور برزیل نمود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایپاس در مهر ماه، گفت: این نمایشگاه با محوریت نیروی انتظامی با حضور 30 الی 40 کشور دنیا هر ساله برگزار می‌شود که از کشور دوست و همسایه روسیه نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم. 

گفتنی است، طرفین بر برگزاری مسابقات بین پلیس دو کشور در رشته‌های دفاع شخصی، تیراندازی، جودو، تکواندو و بوکس تاکید کردند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار