فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

غربی‌ها قابل اعتماد نیستند/ نباید عزت و اقتدار ما مورد سؤال قرار بگیرد

سردار «سید صادق حسینی گفت: نمی‌شود به غربی‌ها اعتماد کرد، منافقین دشمنان خونی ملت ایران اسلامی هستند و به هیچ ‌کس رحم نمی‌کنند، ما نباید به این‌ها اعتماد کنیم، هیچ‌کسی منکر ارتباط با جهان خارج نیست اما مادامی ‌که عزت و اقتدار ما مورد سؤال قرار نگیرد.
کد خبر: ۲۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ - 03July 2017
نمی‌شود به غربی‌ها اعتماد کرد/ عزت و اقتدار ما نباید مورد سؤال قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام، سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در همایش تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس این استان که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس به نتایج برجسته‌ای دست ‌یافتیم و دفاع مقدس ما یک دفاع اعتقادی بر مبنای سیاست‌ها و اصول و ارزش‌های ترسیم‌ شده نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: در دفاع مقدس، به فراخور توان و ظرفیت در یک تشریک ‌مساعی و انسجام قوی در مقابل براندازی نظام و تجزیه‌طلبی دشمنان اسلامی، مردم ایران اسلامی به‌ ویژه مناطق مرزی غرب و استان ایلام در مقابل دشمنان ایستادند و تیر دشمنان و نظام سلطه به سنگ خورد.

حسینی خاطرنشان کرد: این ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی‌ها باید از طریق هنر کتاب، رمان، داستان شعر و هنرهای تجسمی و قالب‌های هنری بیان شود و باید تولیدات فرهنگی قوی و فاخر در این حوزه دفاع مقدس صورت بگیرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: هر روز از دوران دفاع مقدس و هر کدام از رزمندگان و شهدا و جانبازان دفاع مقدس، یک منبع بسیار قوی و غنی از فرهنگ دفاع مقدس هستند که باید استخراج شوند و این‌ها هر کدام یک گنج بزرگ و عظیم فرهنگی هستند که باید استخراج و به مردم و به ‌ویژه نسل جوان عرضه شود.

وی ادامه داد: در جنگ تجربیات گران‌بهایی به دست آمد و به ما آموخت که با سرمایه داخلی می‌توان از استقلال و ساختار سیاسی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی کشور دفاع کرد، یک پای دفاع مقدس، ظرفیت اعتقادی بوده که در سایه همین اعتقاد و باور داخلی، به دانش‌های مختلف دست‌یافتم و اگر جنگ نبود هرگز به این قله‌های دانش نمی‌رسیدیم.

سردار حسینی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در زمینه تجهیزات دفاعی از خودکفایی لازم برخوردار است، امروز قریب به ‌اتفاق سلاح‌های پیچیده دفاعی در داخل کشور ساخته می‌شود، علم موشکی علم بسیار پیچیده‌ای است که امروز به همت جوانان کشور به این مهم دست‌یافته‌ایم و این علم محصول دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که از استقلال کشور دفاع کنیم و نیازهای کشور را با تکیه ‌بر ظرفیت‌های داخلی تأمین کنیم، افزود: برخی سیاستمداران بر طبل تو خالی ارتباط با غربی‌ها می‌کوبند که هیچ دستاوردی برای کشور ندارد، امروز ما باید الگو باشیم و از استقلال خود دفاع کنیم.

سردار حسینی گفت: علت دشمنی نظام سلطه این است که سیاست اعتقادی ما منافع کشورهای غربی را به خطر انداخته که حمله نظام صدام و رژیم بعثی به کشور اسلامی به دلیل مقابله با اعتقادات نظام اسلامی و ارزش‌های دینی بود. 

وی اظهار داشت: نمی‌شود به غربی‌ها اعتماد کرد، منافقین دشمنان خونی ملت ایران اسلامی هستند و به هیچ ‌کس رحم نمی‌کنند، ما نباید به این‌ها اعتماد کنیم، هیچ‌کسی منکر ارتباط با جهان خارج نیست اما مادامی ‌که عزت و اقتدار ما مورد سؤال قرار نگیرد.

سردار حسینی یادآور شد: آیا نمی‌توان جنگ را الگو قرارداد و نیازهای مردم را تأمین کرد، این‌همه جوان بیکار را صاحب شغل کرد، اگر قرار است آمریکایی‌ها برای ما بهشتی برین شوند در زمان حاکمیت رضاخان و محمدرضا شاه پهلوی این کار را می‌کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه چرا ما باید به خواست آمریکایی‌ها آزمایش موشک ماهواره‌بر را متوقف کنیم، تصریح کرد: ما باید خود جنگ را الگو قرار دهیم و در برابر زیاده‌خواهی دشمنان دفاع کنیم و استقلال کشور را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه نیروهای مسلح دفاع از کیان اسلامی است و این امر بدون تشخیص سیاست و بصیرت و آگاهی امکان‌پذیر نیست، اگر ما سیاست‌های آمریکا را تشخیص ندهیم چگونه می‌توانیم از کشور دفاع کنیم، دنیای پرتلاطم امروز می‌طلبد که سیاست‌های کشورها را تشخیص دهیم و تا بتوانیم در مقابل سیاست‌های خصمانه آنان از خود دفاع کنیم.

حسینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ایجاد کرده‌اند، امروز مجلس زیر سؤال است که چرا که وظیفه نظارتی خود را انجام نمی‌دهد، وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار