مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام:

سوژه‌های غنی دفاع مقدس باید در قالب‌های هنری برای نسل جوان تبیین شود

سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» بر لزوم تبیین و بازخوانی رشادت‌ها و افتخارات مردم این استان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۲۴۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 03July 2017

سوژه‌های غنی دفاع مقدس باید در قالب‌های هنری برای نسل جوان تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام، سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» در همایش تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس این استان، اظهار داشت: استان ایلام با توجه به موقعیتی که در دوران دفاع مقدس داشته، شاهد مشارکت و حضور مردم در این مقطع و عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تنها استان بوده که مردم آن شهر خود را ترک نکرده و از تمامیت ارضی کشور در مقابل رژیم بعثی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه باید سوژه‌های غنی دوران دفاع مقدس در قالب‌های هنری برای نسل جوان بیان و تبیین شود، افزود: امروز نقطه قوت ما این است که گفتمان موجود در این استان، یک گفتمان دفاع مقدسی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه این استان در دفاع مقدس پیشرو و پرچم‌دار بوده است، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت و افتخارات مردم ایلام در جنگ فرموده‌اند «مردم ایلام افتخارترین مردم در طول دفاع مقدس جنگ تحمیلی بودند».

وی هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت عملیات «کربلای یک» و تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس اعلام و عنوان داشت: از سال ۹۰ قرار بود باغ‌ موزه دفاع مقدس ایجاد شود که متأسفانه هنوز در قدم اول در این موضوع قرار داریم که باید اهتمام بیشتری در این حوزه به همت مسئولان برای احداث باغ ‌موزه دفاع مقدس صورت گیرد.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم از 22 عنوان کتاب که در حوزه دفاع مقدس که از 20 بهمن سال 95 تا 10 فروردین 96 در استان چاپ و منتشر شده رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار