«لاریجانی» در مراسم افتتاحیه باغ کتاب:

زمان کتاب‌خوانی در کشور ما کم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان کتاب‌خوانی در کشور ما کم است گفت: بخش‌های هنری مجال‌های خوبی برای هنرمندان کشور ما فراهم می‌کند تا از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۲۴۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ - 03July 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح باغ کتاب تهران با اشاره به اظهارات قالیباف گفت: برادر ما گفتند در روزهای پایانی کار خود افتتاحیه باغ را انجام دادند. از ایشان در نظام جمهوری اسلامی است استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایشان در دوران دفاع مقدس فرد مجاهدی بودند. پس از دفاع مقدس و در شهرداری تهران با تلاش‌های به هنگام، سنجیده و خلاق، کارها به خوبی پیش رفت؛ اتوبان‌هایی ساختند که در افتتاحیه برخی از آن‌ها حضور داشتم و در کارهای فرهنگی و هنر هم ذهن فعالیت دارند.

لاریجانی تاکید کرد: ایشان و مجموعه شهرداری تهران انصافا خوب کار کردند و نشان داد در مدیریت از یک همبستگی خوب برخوردار است؛ تلاش‌هایشان دیده شد.

رئیس مجلس گفت: اوضاع تهران پیچیدگی‌های زیادی دارد که باید همچنان با روحیه شاداب و فعال دنبال شود تا گره‌ها باز شود.

وی ادامه داد: حدود یک ساعت در خدمت اقای «قالیباف» از مجموعه بازدید کردم هم از نظر معماری باسلیقه عملکردند هم به نکته‌ای مهم توجه کردند که مسئله اصلی در کشور ما کتاب است اما بخش مهمش معرفت است.

لاریجانی گفت: امروز اموزش انباشت اطلاعات نیست بلکه جوشش خلاقیت است نظام اموزش باید خود را به این ابزار مسلح کند باید ظرفیت آموزش و پرورش به نگاه نوین به درک و معرفت معطوف شود.

رئیس مجلس گفت: عزیزانی که در طراحی این باغ کتاب بودند توجه به این موضوع داشتند. باید یک نوع بیداری و درکی که از درون افراد می‌جوشد ایجاد شود در بخش‌های مختلف فهم این روش نمود دارد و با روش‌های جذاب تمهیداتی را فراهم کردند.

 وی اظهار داشت: اقای قالیباف گفت که ۶۰ میلیارد تومان در این جا سرمایه‌گذاری شده است.

لاریجانی گفت: امکان خوبی برای کتابخوانی در سنین مختلف فراهم کردند و از ابزارهای نو استفاده کردند اینکه همه انواع کتاب در یک مکان وجود داشته باشد فضای مفرحی است.

رئیس مجلس اظهار داشت: زمان کتاب‌خوانی در کشور ما کم است و فرهنگ شفاهی قالب است تکنولوژی‌های نو زمان کتاب‌خوانی را تنگ‌تر کرده است.

وی ادامه داد: بخش‌های هنری خوبی وجود داشت باید قبول کرد که نسبت نسل ما با هنر باید قوی‌تر شود مجموعه‌ای کاملا خوب و سنجیده با فکر تهیه شده است.

انتهای پیام/



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار