در افتتاحیه باغ کتاب تهران عنوان شد؛

لاریجانی: منزلت دفاع مقدس اقتضا می‌کرد باغ موزه‌ای ساخته شود/ حداد عادل: قلم و اندیشه ما را قادر به دفاع مقدس کرد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس گفت: منزلت دفاع مقدس اقتضا می‌کرد باغ موزه‌ای شایسته ساخته شود.
کد خبر: ۲۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ - 03July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم افتتاح باغ کتاب تهران با حضور «علی لاریجانی»، «غلامعلی حداد عادل»، «محمدباقر قالیباف» برگزار شد.

قالیباف در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در شهرداری تهران گام‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر برداشته شده است اظهار داشت: ساخت مجموعه سینما آزادی یکی از اولین اقدامات شهرداری تهران در دوره مسئولیت بنده بود که امیدی به ساخت آن نبود.

وی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر برای کودکان و نوجوانان و نسل آینده در‌حال رخ دادن است.

«علی لاریجانی» در ادامه این مراسم با بیان اینکه باغ کتاب تهران از نظر معماری یک اتفاق مهم است اظهار داشت: باغ کتاب تهران در حقیقت باغ روش‌های نوین معرفت است که چگونه فرزندان این سرزمین رشد داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئله آموزش مجموعه‌ای از انباشت اطلاعات نیست بلکه جوشش خلاقیت در جوان است. نظام آموزش باید خود را در این زمینه مسلح کند و ظرفیت آموزش و پرورش را به سمت آموزش‌های نوین در فهم و معرفت هدایت کرد.

وی افزود: موضوع آینده کشورمان بستگی به آماده کردن فکر جوانان دارد که به وسیله روش‌های نوین آماده‌سازی شود تا درک درونی آن‌ها روشن شود. برای زمان معاصر روش نوین آموزش ضروری است.

لاریجانی بیان کرد: زمان کتابخوانی در کشور ما کم و فرهنگ شفاهی زیاد است. تکنولوژی نوین هم مزید علت شده و زمان مطالعه را کاهش داده است. نسبت نسل ما با هنر باید غنی‌تر شود؛ هنر در ذات افراد وجود دارد که باید بروز داده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های جهادی شهردار تهران گفت: قالیباف در دروان دفاع مقدس فردی مجاهد بود و پس از آن نیز در بخش‌های مختلف با تلاش‌های به هنگام، سنجیده و با روحیه خلاق شهر تهران را به پیش برد.

وی درباره لزوم ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیز بیان کرد: منزلت دفاع مقدس اقتضاع می‌کرد باغ موزه شایسته‌ای ساخته شود.

حداد عادل در ادامه این مراسم اظهار داشت: قلم و اندیشه ما را قادر به دفاع مقدس کرد، ترکیب قلم و اندیشه در کنار هم معنا پیدا می‌کند.

وی تبدیل کردن تپه‌های عباس‌آباد به مجموعه‌های فرهنگی نذیر باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب و فرهنگستان زبان فارسی را برگرفته از توصیه رهبر انقلاب دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند تا تپه عباس‌آباد به مجموعه فرهنگی تبدیل شود و نگاه اقتصادی نسبت به آن اعمال نشود.

رییس فرهنگستان زبان فارسی افزود: هر کشور کتابخانه‌های آن پر رونق باشد باید به آینده آن امیدوار بود چون آن‌ها اهل تفکر خواهند بود اما در کشور ما امروز صنعت نشر حال خوبی ندارد و باید اعلام کنم صنعت نشر به دلیل مشکلات اقتصادی که خانوارها توان خرید کتاب را ندارند در معرض خطر است.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار