اختصاصی دفاع پرس؛

سرلشکر سلیمانی: مرا هدف قرار دهید، نه سپاه را/ نباید در کشور حرفی بر خلاف سیاست‌های رهبری زده شود

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه برای آحاد ملت ایران، ثروتی گرانقدرتر از ثروت رهبری وجود ندارد و با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست، گفت: در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم.
کد خبر: ۲۴۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹ - 04July 2017
سردار حاج قاسم سلیمانی: مهمترین منشا عزت جمهوری اسلامی، وحدت حول ارزش ها و اصول استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان مسئله فلسطین را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: یکی از ابتکارات مهم و ارزنده حضرت امام(ره) محوریت بخشیدن به سیاست های نظام در مسئله فلسطین بود و حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) پرچم مهدوی را در جمهوری اسلامی ایران برافراشت.

وی افزود: تلاش های بسیاری انجام شد تا این حرکت بزرگ و منحصر به فرد جمهوری اسلامی فراگیر نشود و در کشورهای دیگر وجود نداشته باشد، اما وقتی کلمه ای برخاسته از حق و یک بیان مخلصانه یک انسان مخلص و دارای منطق و حکمت بود، خود به خود جای خود را باز می کند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه برخی کشورهای عربی نمی خواستند روز قدس در فلسطین پایه گذاری شود، افزود:  یکی از مهمترین مسائل و مشکلات مردم فلسطین در طی این دوره، مظلومیت مردم این سرزمین است و مردم فلسطین در محاصره کشورهای دوست و برخی کشورهای اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله) در مناسبت هایی مختلف، به سیاست، فکر و معنویت امام(ره) تاکید زیادی می کنند و این از آن جهت است که امام (ره) در همه ابعاد فقهی و سیاسی برجسته ترین الگو در بین همه جوامع است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه یکی از شاهکارهای مهم امام(ره) پایه گذاری روز قدس است که ایران تشیع را روز به روز در جهان اسلام عزتمندتر می کند، افزود: روز قدس هم طراز با یوم الله 22 بهمن است که مردم ما یک پارچه در راهپیمایی این روز حضور دارند و جای بسی شگفتی است چگونه این روز متعلق به یک جای کوچک هم طراز و هم سطح  بزرگترین حادثه و پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن باشد.

وی با تاکید بر اینکه امام(ره) ما را از استعمار و استثمار نجات داد تصریح کرد: ما امروز هر چه داریم از این انقلاب و امام(ره) است و این عزت عمومی را مدیون خط امام(ره) و استمرار راه و خط امام(ره) توسط مقام معظم رهبری  هستیم.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به فتنه مذهبی که توسط تکفیری ها به وجود آمده، افزود: تمام رهبران اهل تسنن تردید ندارند که یک فتنه مذهبی ایجاد شد و اینکه منشا این فتنه کجاست تفاوت دیدگاه وجود دارد، ولی همه اتفاق نظر دارند که این فتنه است.

وی  ادامه داد: عالمان اهل سنت بیشتر از عالمان شیعه عنوان خوارج را بر این فتنه گذاشتند، یعنی آنها در تعصبات کورکورانه و اینکه به نام اسلام شمشیر بر روی اسلام کشیدند و قصد داشتند در درون اسلام ایجاد تفرقه کنند، دقیقا شبیه بحث خوارج است.

سرلشکر سلیمانی افزود: داعش بخش مهمی از کشورهای عراق و  سوریه را تصرف کرد تا به خیال خود دولت اسلامی عراق و شام را ایجاد کنند و این سرزمین به تنهایی بزرگتر از عراق و سوریه بود و آنها فکر می کردند می توانند بمانند.

وی اضافه کرد: هدف تروریست های تکفیری این بود که جمهوری اسلامی با این توطئه ها زمین گیر و درمقابل این فتنه مذهبی زانو بزند و افرادی که پشت این فتنه بودند و آن را شعله ور کردند نیز همین تصور را داشتند، در حالی که عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران پس از به وجود آمدن داعش و در پایان داعش دهها برابر شده است.

سلیمانی ادامه داد: امروز دفاع جهانی جمهوری اسلامی از مردم مظلوم عراق و سوریه باعث شده جمهوری اسلامی ایران جزو عزیزترین کشورها و مردم ما عزیزترین مردم جهان باشند و اتکا و اعتماد به جمهوری اسلامی قابل باور و افزایش پیدا کرد.

وی افزود: یک روز کشور سوریه دچار مشکلات عدیده ای شده بود و امروز دولت سوریه روز به روز مقتدرترمی شود و تلاش دنیا برای ارتباط با سوریه بیشتر می شود و  باور عمومی و جهانی این است که نظام سوریه قابل شکست نیست.

وی اضافه کرد: امروز ارتش عراق به عنوان یک ارتش ملی و قدرتمند اسلامی در حال حرکت است و این به خاطر نیروهای جوان و بسیج مردمی و شبیه آن چیزی است که برای ما در جبهه ها و در کشور ما اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: امروز فرماندهان ارتش ما مانند یک روحانی در نمازهای جماعت به آنها اقتدا می شود و این یک تحول و همان چیزی است که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و موجب قدرتمندتر شدن ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: ما چند سال پیش در سوریه به اندازه انگشتان دست با افراد و جریانات ارتباط نداشتیم، در حالی که امروز با صدها هزار نفر ارتباط داریم و در حالی که برخی کشورها با ما بحث می کردند که شما ازحکومت سوریه دفاع نکنید، همان کشورها از سیاست های خود رویگردان شده و در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: دشمن به این نکته که قدرت ایران دهها برابر افزایش پیدا کرده اعتراف می کند و این نتیجه سیاست، منطق، حکمت و حمایت به حق ایران از مردم مظلوم منطقه است و مثال عینی آن برافراشته شدن تصویر امام و رهبری در کشورهای منطقه است.

این یادگار دفاع مقدس افزود: امروز بین دو ملت ایران و عراق همبستگی ایجاد شده است و این حکمت وقتی اتقاق افتاد که یک عقل حکیم، سلیم، پاک و خالصی در ورای همه عقل ها وجود داشته باشدکه این  فکر و عقل و درایت، حکمت مقام معظم رهبری(مدظله) بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برای آحاد ملت ایران، ثروتی گرانقدرتر از ثروت رهبری وجود ندارد و با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست، افزود: در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری(مدظله) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم.

وی به تفاوت های یک رهبر حکیم و جامع با رهبر جاهل، نادان و مجنون اشاره کرد و افزود: اگر در کشوری نفت زیاد داشته باشد اما یک عقل سلیم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر یک کشور حاکم شود، حوادث ناگواری اتفاق می افتد و کارهای دیوانه واری مانند جنگ با یمن انجام می شود و خود این افراد جاهل در خاموش کردن این آتش ناتوان شده اند.

سردار سلیمانی به حمایت همه جانبه ایران از مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: عده ای تلاش کردند پرچم فلسطین را از دست ایران بگیرند و من به برادرهای فلسطینی گفتم هر کس پرچم فلسطین را بردارد از او حمایت می کنیم و باید در نظر داشت کدام کشور عربی این قدرت را دارد که از فلسطین حمایت کند، اما این حوادث نکاتی در درون خود دارد که انسان باید صبر و تحمل کند تا انتهایش را ببیند.

وی افزود: جمهوری اسلامی در تمام حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد، طرف پیروز اساسی این صحنه بود و دلیل آن هم وجود توکل، اعتماد و اطمینانی است که رهبری ما به امدادهای الهی دارد، جامعه را به سمت آن هدایت و توجه می دهد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی همه ما علاوه براین که در قبال شهدا و جامعه مسئول هستیم، در برابر مذهب و کشورمان نیز مسئول هستیم و بزرگترین خیانت به کشور این است که در جامعه نسبت به اصول اساسی پایه های این نظام بذل تردید پاشیده شود.

وی ادامه داد: مهمترین منشا قدرت و عزت این کشور وحدت حول ارزش ها و اصول است، اگر ما پیرامون موضوعات محوری وحدت نداشته باشیم و هرکسی  و به هر میزانی بخواهد در تضعیف عزت این ملت  نقش داشته باشد، او مقصر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه همه احاد مردم و احزاب سیاسی اعتقاد دارند مقام معظم رهبری(مدظله) رکن رکین این کشور است افزود: اگر ایران را به یک کشتی تشبیه کنیم، ناخدای این کشتی مقام معظم رهبری(مدظله) است که بدون این رهبری این کشتی به ساحل نمی رسد و این اصلاً بحث قانون نیست، بلکه بحث بقا و عزت این کشور است.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) با تقدیس یاد می شوند و آیا می توانیم راه امام(ره) را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهیم؟ افزود:  پیرو خط امام(ره) بدون پیرو خط رهبری موضوعیت ندارد و نباید این را به مسائل سیاسی تطبیق داد، زیرا اگر بخواهیم عزت را حفظ کنیم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم وگر نه این کشتی به ناکجا آباد خواهد رفت.

وی ایجاد بدبینی مردم نسبت به دین را خطرناک دانست و افزود: نباید مردم را نسبت به دین بدبین و جامعه را از متدینین ترساند، چرا که راندن مردم از دین باعث می شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعی با کمرنگ شدن ارزشها رشد پیدا کند، اینجا وقتی ارزش ها فقط رابطه حزب الهی با حزب الهی معنا ندارد و  رابطه حزب الهی با کسی که دینش ضعیف تر است موضوعیت پیدا می کند.

سلیمانی ادامه داد: این دختران شهیدی که در این جلسه هستند، خیلی از آنها پدرانشان را ندیدند، پدران اینها به خاطر پایین شهرتهران یا فلان نقطه شهر کرمان شهید نشدند، بلکه برای همه احاد مردم ایران شهید شدند، حال چگونه برخی جامعه را از متدینین می ترسانند. این استراتژی و سیاست غلطی است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان الله که فرمودند «من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی گردد»، اظهار داشت: من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزها است.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله های گوناگون قراردهد، نباید تداعی حرف های دوره های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و قرقی بین بالای شهر و پایین شهر نمی کند، ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر ما مجاهدیم و عزت ایران را می خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم.

وی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: این اقدام چند ویژگی خوب داشت، اینکه نشان داد جمهوری اسلامی اراده یک عمل را دارد و اصل اراده مهمتر از نتیجه بود، دوم اینکه کارهای که بچه های این ملت کردند نه تنها بچه های سپاه، در ساخت این موشک ها، در دقت زدن، در تربیت متخصصین این موشک ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: من صحنه های زیادی از این موشک باران ها از جمله موشک های آمریکایی را دیده ام، اما این حرکت سپاه به معنای حقیقی "وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى" بود و نکته سوم این است که اگر کسی پایش را از گلیمش درازتر کند جمهوری اسلامی برخورد سختی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها