امیر متوسلیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خبرهای بی‌استدلال درباره حاج احمد باعث عذاب مادرم می‌شود/ مسئولین خبر شهادت یا اسارت را اعلام و پی‌گیری کنند

امیر متوسلیان برادر جاویدالاثر «حاج احمد متوسلیان» با بیان اینکه مسئولین کشور با اعلام خبر زنده بودن حاج احمد نه‌تنها باعث دلگرمی مادرم نمی‌شوند، بلکه او را عذاب می‌دهند، گفت: زمانی که مادرم در بیمارستان بستری بود، برخی مسئولین با گل و شیرینی آمدند و خبر زنده بودن حاج احمد را دادند؛ آن‌ها با قلب یک مادر بازی کردند.
کد خبر: ۲۴۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 04July 2017

خبرهای بی‌استدلال درباره حاج احمد باعث عذاب مادرم می‌شود/ مسئولین خبر شهادت یا اسارت را اعلام و پیگیری کنندگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: 11 ساله بود اما قرآنی که حاج همت و جمعی از رزمندگان برای اعلام خبر اسارت برادرش به نزد پدر آمدند را به خوبی به یاد دارد. 35 سال از مرور این خاطره می‌گذرد و چشم‌انتظاری و گلایه‌اش از مسئولین برای عدم پیگیری پرونده اسارت چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان افزایش می‌یابد.

به مناسبت سالروز ربوده شدن سردار احمد متوسلیان و سه همراه خود در لبنان، خبرنگار دفاع پرس با «امیر متوسلیان» آخرین عضو خانواده به گفت‌وگو پرداخت.

وی در واکنش به بیانات سال گذشته سردار دهقان مبنی بر وجود مدارکی دال بر زنده بودن این چهار دیپلمات، اظهار داشت: بیان اینگونه اخبار بدترین نوع رفتار با این موضوع است؛ زیرا والدین این اسرا با شنیدن این خبر در بلاتکلیفی بیشتری فرو می‌روند. از سوی دیگر هر ساله اخباری مبنی بر زنده بودن اسرا از رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ اما پی‌گیری صورت نمی‌گیرد. نمی‌دانم مسئولین برای امسال چه جملاتی را برای 14 تیرماه آماده کرده‌اند.

وی افزود: انتظار داشتیم که سال گذشته یک عضو از خانواده هر اسیر را دعوت می‌کردند و مدارکی که اعلام کردند را نشان می‌دادند تا خانواده‌ها از نگرانی و بلاتکلیفی درآیند. طی این سال‌ها به جز شنیدن اخبار ضد و نقیض، مدارکی مبنی بر زنده بودن یا شهادت اسرا اعلام نشد.

متوسلیان خاطرنشان کرد: سیاست کثیفی در پس این واقعه هست که منجر به اسارت 35 ساله برادرم و سه همراه وی شده است. سردار برقی و گلعلی‌بابایی در صدا و سیما اعلام کردند که تا سال 75 به ما می‌گفتند در خصوص حاج احمد صحبتی نکنید؛ آیا این فراموشی راه حلی برای آزادی اسراست؟!

وی با بیان اینکه مسئولین کشور با اعلام خبر زنده بودن حاج احمد نه تنها باعث دلگرمی مادرم نمی‌شوند؛ بلکه او را عذاب می‌دهند، گفت: زمانی که مادرم در بیمارستان بستری بود، برخی مسئولین با گل و شیرینی آمدند و خبر زنده بودن حاج احمد را دادند. آن‌ها با قلب یک مادر بازی کردند. مادرم همه کسانی را که باعث شدند از حاج احمد 35 سال بی‌اطلاع باشیم، نفرین می‌کند.

برادر جاویدالاثر متوسلیان عنوان کرد: پخش فیلم «ایستاده در غبار» همزمان با بستری شدن مادرم در بیمارستان بود. برخی از اطرافیان به مادرم گفته بودند که حاج احمد آزاد شده است، به همین خاطر فیلمی از وی در سینما پخش می‌شود. این سخنان، بیماری مادرم را تشدید می‌کرد.

متوسلیان ادامه داد: مسئولین امروز پاسخ‌گوی ریزگردها و بی‌آبی‌هایی که گریبان‌گیر مردم اهواز شده‌، نیستند، حالا چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پیگیر پرونده شخصی باشند که خودشان باعث گم شدنش هستند. از مسئولین تقاضا دارم که اگر حاج احمد، شهید شده اعلام کنند و اگر اسیر هست، پیگیری‌های لازم صورت گیرد. شاید به سبب مشخص شدن این وضعیت، خانواده‌ها هم از این بلاتکلیفی خارج شوند.

وی با اشاره به تاثیر فیلم ایستاده در غبار در اذهان عمومی اظهار داشت: چند روز پیش برای تعمیر موبایل به نزد یکی از دوستانم رفتم. در حین تعمیر موبایل، یک پسر 16 ساله به همراه پدرش برای تعویض قاب گوشی وارد مغازه شد. عکس برادرم بر روی صفحه گوشی آن جوان بود. دوستم از وی پرسید که آیا این فرد را می‌شناسی؟ پاسخ داد: «بله. ایشان سردار متوسلیان هستند.» دوستم ادامه داد: «آیا با وی نسبتی داری؟» آن جوان گفت: «خیر. من بعد از مشاهده فیلم ایستاده در غبار احساس صمیمیتی با وی کردم. به همین خاطر تصویر ایشان را برای صفحه گوشی همراهم انتخاب کردم.»

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار