استاندار قزوین:

نگاه مردانه به تاریخ دفاع مقدس تغییر کند

زنان به اشکال پنهان و آشکار در دفاع مقدس سهم داشتند و بسیاری از عظمت‌ها و ایثارگری های زنان در این دوره ،جایی ثبت نشده است.
کد خبر: ۲۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ - 06August 2014

نگاه مردانه به تاریخ دفاع مقدس تغییر کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین "مرتضی روزبه" در دیدار رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: هیچ مرد موفق و ایثارگری بدون همکاری و همراهی همسرش ،نمی تواند قله های ایثار و افتخار و موفقیت را طی کند.

وی افزود: زنان به اشکال پنهان و آشکار در دفاع مقدس سهم داشتند و بسیاری از عظمت ها و ایثارگری های زنان در این دوره ،جایی ثبت نشده است.

استاندار با تاکید بر اینکه "باید به ثبت ایثارگری های زنان در دفاع مقدس سرعت بخشید " تصریح کرد: درحال حاضر متاسفانه مادران شهدا یا از دنیا رفته اند و یا در سنین بالایی هستن و باید تدبیری اتخاذ شود که خاطرات این عزیزان با سرعت ویژه ای توسط افراد اهل فن با قلم زیباو روان به عنوان اسناد پر افتخار دوران دفاع مقدس ثبت و ماندگار شود و بیش از این نباید در این کار وقفه ایجاد کرد.

وی یادآور شد: بسیاری از رشادت ها و ایثارگری های زنان در دوران دفاع مقدس در گذر زمان به بوته فراموشی سپرده شده است و برگزاری شب های خاطره برای زنان ایثارگر می تواند بخشی از مجاهدت های زنان در مقطع دفاع مقدس احیا و زنده کند.

استاندار با بیان اینکه " فضای پرده نشینی زنان باید شکسته شود و حضرت زهرا و زینب سلام الله علیها در این زمینه الگو هستند.

گفتنی است در این جلسه دکتر مریم مجتهدزاده رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تقدیر از حمایت ها و مواضع استاندار درزمینه نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس بر ثبت آثار و خاطرات زنان فعال و موثردر دفاع مقدس تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار