سردار جوانی:

مداخله آمریکایی‌ها در سوریه اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هر گونه مداخله آمریکایی‌ها در سوریه می‌تواند اوضاع را در سوریه پیچیده‌تر کند.
کد خبر: ۲۴۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ - 04July 2017
مداخله آمریکایی‌ها در سوریه اوضاع را پیچیده‌تر می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اتهامات کاخ سفید مبنی بر استفاده نیروهای نظامی سوری از سلاح شیمیایی اظهار داشت: اتهاماتی که کاخ سفید به سوریه می‌زند به دلیل یافتن بهانه ای برای مداخله نظامی در سوریه است.
 
وی افزود: ما اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که هرگاه آمریکایی‌ها بخواهند در کشوری مداخله نظامی داشته باشند، آن کشور را به انجام کارهایی متهم کرده و این اتهامات را مقدمه‌ای برای مداخلات خود قرار می‌دهند.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه چرا آمریکایی‌ها در چنین مقطعی موضوع استفاده از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرده اند، ادامه داد: این موضوع به تحولات سوریه و موفقیت‌های راهبردی و چشمگیر ارتش و دولت سوریه بر‌می‌گردد.
 
سردار جوانی با اشاره به  تحولات میدانی هفته‎‌های گذشته سوریه و عراق گفت: به موازات موفقیت در عراق،  پاکسازی مناطق موصل قدیم و پیشرفت‌های ارتش سوریه، آمریکایی‌ها به هم ریخته اند.
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند اگر موفقیت‌ها برای نیروهای مردمی، ارتش سوریه و عراق تثبیت شود شاید برای همیشه از صحنه غرب آسیا خارج شوند.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه کاخ سفید احساس می‌کند ناکامی‌ها و شکست‌هایشان در سوریه مقدمه شکست طرح و برنامه‌هایشان در خاورمیانه بزرگ است، افزود: این گونه اتهام زنی‌ها توسط آمریکا با شکست‌های آنها در منطقه ارتباط داشته و تصور می‌کنند برای جلوگیری از شکست‌هایشان نیاز به این‌گونه مداخلات دارند.
 
سردار جوانی با بیان اینکه هر گونه مداخله آمریکایی‌ها در سوریه می‌تواند اوضاع را در سوریه پیچیده‌تر کند، خاطر نشان کرد: آنها با مداخلات نظامی در سوریه نمی‌توانند روند پیشروی و پیروزی‌ها را تغییر دهند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار